۴ سال گذشته در قرچک چهار سال کار و آبادانی بود

شهردار شهرستان قرچک با ذکر این نکته که چهار سال گذشته در قرچک چهار سال کار و آبادانی بود، گفت: مردم قرچک لایق بهترین خدمت رسانی هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، محسن خرمی شریف شهردار شهرستان قرچک که در پی انحلال شورای اسلامی شهر این شهر توسط استاندار تهران بار دیگر تصدی این پست را در شهرستان قرچک به عهده گرفت، در اولین نشست خبری خود  با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهار سال گذشته قرچک چهار سال کار و آبادانی بود، و هم اکنون نیز رفع معضلات و مشکلات شهری مردم قرچک را مانند چهار سال قبل در دستور کار قرار دارد و به مردم شریف و نجیب این خبطه این قول را خواهیم داد که در راه خدمت رسانی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی در خصوص کارهای عمرانی و تاکید بر اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار است، افزود: پردیس سینمایی قرچک پیشرفت ۵۰ درصدی و فرهنگسرای قرچک پیشرفت ۳۰ درصدی دارد، فاز اول کمربندی شمالی که سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا را به هم وصل خواهد کرد با اجرای ۸۰ درصد در حال کار است و امیدوارم در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

خرمی شریف با اشاره به اینکه احداث نمایشگاه دائمی قرچک نیز تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است افزود: قرچک با جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار نفر فاقد آرامستان عمومی بوده است، برای این مهم ۱۵۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است و  هفت کیلومتر مسیر را از ابتدای جاده محمدآباد برای آرامستان اجرا شد و در حال حاضر فاز اول این آرامستان با مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار در حال آماده شدن است و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار شهرستان قرچک گفت: سرانه‌های فرهنگی در محله‌های فردیس و پویینک به بهره برداری رسیده و تاکنون زمین برای مجتمع‌های فرهنگی و عمومی نداشتیم و اکنون این زمین‌ها تحویل گرفته شده است.

این مدیر شهری با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم پارک اقوام قرچک که از مدرن ترین پارک‌های جنوب شرق استان تهران است، به زودی آغاز می‌شود عنوان داشت: نبود یک ایستگاه راه آهن از مشکلات قرچک بوده که اجرای آن در اختیار شهرداری نبود و در سفر اخیر استاندار تهران اجرای این ایستگاه به شهرداری واگذار شد و به زودی فضای مناسبی با حداقل امکانات رفاهی در این مکان اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح تفصیلی شهر قرچک در سال ۱۴۰۱ مورد بازنگری برای پنج سال آینده قرار می‌گیرد و ممیزی املاک قرچک در حال انجام است، که منطقه یک و سه هم «جی‌.آی. اس» و هم ممیزی املاک به پایان رسیده است و دیگر مناطق نیز در حال انجام می‌باشد، در حالی که آخرین ممیزی قرچک برای ۱۳ سال پیش بوده است.

خرمی شریف بیان داشت: تا ۱۵ روز آینده همه صدور پروانه‌ها در قرچک سیستمی می‌شود و یک شهروند از داخل منزل می‌تواند تقاضای صدور جواز ساخت کند و طی شش ماه آینده نیز بسیاری از خدمات مورد تقاضای شهروند سیستمی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص ناوگان اتوبوسرانی و تجهیز و بهینه سازی آن مشکلاتی وجود داشته است، افزود: دولت در شش ماه گذشته اعتباری را به شهرداری‌ها اختصاص داد که شهرستان قرچک هم از این موضوع مستثنی نبود توانستیم چهار دستگاه از اتوبوس های فوق فرسوده شهر را بازسازی کنیم و به‌زودی فعالیت شان را شروع خواهند کرد، برای مرمت و بازسازی این چهار دستگاه ناوگان حمل و نقل ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار قرچک در پایان ساخت پارک پنج هزار متری و سالن چند منظوره در محله فردیس، احداث یک پارک محله ای با۶ هزار متر در پویینک، تکمیل شهر بازی و ساخت تفرجگاه پارک جنگلی، و آغاز صدور مجوز و اجرای پیاده راه سازی خیابان محمد آباد در سال ۱۴۰۱ را از دیگر اقدامات این شهرداری عنوان کرد.

کد خبر 1120023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha