۳۸ درصد از جانباختگان تصادفات موتورسواران هستند

صفاری از آمار بالای ۳۸ درصدی تصادفات منجر به مرگ موتورسواران در گیلان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده استفاده از تلفن همراه و حرکات نمایشی مهم‌ترین عامل حادثه‌ساز در این بخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سرهنگ «جاور صفاری» شامگاه (چهارشنبه،3 آذر) در جمع خبری اظهار داشت: آن دسته از افرادی که در زمان اجرای طرح‌های محدودیت ترافیکی کرونایی مجوز تردد داشتند و اعمال قانون شده‌اند هیچ مشکلی برای حذف جرایم آن‌ها وجود ندارد و نیازی به مراجعه آنان به شوراهای حل اختلاف نیست.

 

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه این دسته از افراد جهت پیگیری جرایم خود باید به واحد اجرائیات راهنمایی و رانندگی گیلان مراجعه کنند ابراز داشت: مردم باید مستمرا و به شکل متناوب مراجعه کنند و از میزان خلافی خودروی خود مطلع شوند، از طرفی کمیسیون ماده 5 مستقر در واحد اجرائیات راهنمایی و رانندگی موارد را به دقت بررسی خواهد کرد.

 

صفاری در ادامه هوشمندسازی، مدیریت و کنترل ترافیک راه‌ها را گامی مؤثر در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای اعلام کرد و یادآور شد: در حوزه هوشمندسازی استفاده از ابزارهایی که پلیس می‌تواند از آن استفاده کند در گیلان در دستور کار قرار گرفته و سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت در محورهای بزرگراهی، اصلی و شریانی استان نصب شده است.

 

وی با بیان اینکه این سامانه‌ها سرعت لحظه‌ای خودروها و وسائط نقلیه را رصد می‌کنند و به زودی سامانه‌های هوشمند جدیدی در محورهای اصلی گیلان نصب می‌شوند اذعان کرد: برای کنترل ناوگان مسافربری هم سامانه‌ای هوشمند در اختیار پلیس قرار گرفته است و پلیس با استفاده از این سامانه‌ها می‌تواند رانندگان را به رعایت بیشتر قانون دعوت کند.

 

رئیس پلیس راه استان گیلان تسهیل در آمد و رفت خودروها در محورهای مواصلاتی را یکی از رویکردهای مهم پلیس راه و پلیس راهور دانست و بیان داشت: استفاده از تلفن همراه و حرکات نمایشی توسط موتورسیلکت سواران از مهم‌ترین علل حادثه‌ساز ترافیکی محسوب می‌شود کاهش جان باختگان موتورسوار در گرو اراده همه جانبه مردم و مسئولان دستگاه‌ها است.

 

صفاری با تاکید بر اینکه گیلان در زمینه جان باختگان موتورسوار متاسفانه رتبه بالایی در کشور دارد بیشترین افرادی که در اینگونه سوانح دچار آسیب و صدمه می‌شوند را جوانان ذکر و خاطرنشان کرد: بررسی آمار تصادفات در هفت ماهه نخست امسال نشان می‌دهد 38 درصد از جانباختگان و 40 درصد از مجموع مجروحان ناشی از تصادفات برون شهری گیلان راکبان یا ترک نشینان موتورسیکلت هستند.

کد خبر 1120095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha