گواهی پایان دوره قرآن کریم به قرآن‌آموزان خانه قرآن شهری سنندج اعطا شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: گواهی پایان دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به قرآن‌آموزان خانه قران شهری سنندج اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام علیرضا کاوه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در جمع قرآن‌آموزان خانه قرآن شهری مهتدین شهرستان سنندج اظهار کرد: قرآن نور هدایت و آرامش را به فرد و خانواده عطا می‌کند و طبق روایات حتی نگاه کردن به قرآن مایه نزول خیر و برکت و رحمت است.

 

وی با بیان اینکه برنامه زندگی مسلمانان باید جوری تنظیم و تدوین شود که بحث قرآن در این عرصه جدی گرفته شود، افزود: باید قرآن را یاد بگیریم و به دیگران هم یاد دهیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج همچنین به اهمیت و ضرورت حفظ قرآن کریم پرداخت و گفت: باید این موضوع نگاه جدی داشت و زمینه حفظ قرآن کریم توسط نوجوانان را فراهم کرد.

 

حجت‌الاسلام کاوه، در بخش دیگر از سخنان خود درباره توجه و تامل در معانی قرآن گفت: توجه به معانی ارزشمند، تفسیر و تدبر در قرآن کریم بسیار مهم است و نباید صرفا به ظاهر و حفظ قرآن توجه کرد، زیرا تجربه نشان داده است که آموزه‌های قرآنی باعث تحول در افراد می‌شود.

 

وی همچنین به نقش والدین در تربیت قرآنی فرزندان اشاره و اضافه کرد: نباید از مسؤلیت خطیر و حساس والدین در تربیت قرآنی فرزندانشان غافل بود بنابراین باید گفت زمانی قرآن کریم در زندگی فرد ملموس ومحسوس است که والدین از ابزار قرآن وآموزه‌های  دینی در راه رشد  و تعالی و نیل به مسیر هدایت استفاده کنند.

 

در پایان این نشست که با حضور تعدادی از قران آموزان خانه قرآن مهتدین سنندج برگزار شد به ۱۲ نفر از افراد حاضر در جلسه گواهی پایان نامه دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم اعطا شد.

 

گفتنی است، خانه قرآن مهتدین واقع در شهرک بهاران شهرستان سنندج از سال ۱۳۹۰ تاسیس و تا کنون دوره‌های مختلف قرآن را با مدیریت سرکار خانم ماه رخسار زمانی برگزار کرده، این خانه قرآن از خانه قرآن‌های فعال شهرستان سنندج است.

کد خبر 1120174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha