بررسی ظرفیت‌های کارآفرینی روستایی در شهرستان اندیمشک

به منظور اشتغالزایی پایدار وحمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی با اولویت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست صبح امروز (پنجشنبه ۴ آذر) رئیس مرکز ملی فرش ایران از چند منطقه روستایی در شهرستان اندیمشک بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، به منظور اشتغالزایی پایدار وحمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی با اولویت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست صبح امروز (پنجشنبه ۴ آذر) با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و مشاور اجرایی استاندار خوزستان از چند منطقه روستایی در شهرستان اندیمشک بازدید شد.

 

«احسان عباس پور» در این بازدید با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار بر اساس ظرفیت‌های بومی و فرهنگی هر منطقه اظهار کرد: در خصوص تقویت و توسعه مشاغل خانگی، کارگاهی و رفع مشکلات تعاونی های موجود با برنامه‌ریزی های به عمل آمده و دستور کاری که مشخص شده، در جهت اشتغالزایی به‌ویژه در مناطق روستایی و مناطق غیربرخوردار در حال اقدام هستیم.

 

مشاور اجرایی استاندار خوزستان افزود: در این راستا با نظارت و هم افزایی که بین متولیان خواهد بود امیدواریم شاهد بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌ها در این مناطق باشیم.

 

وی از تشکیل کارگروه تخصصی اشتغالزایی پایدار مناطق روستایی استان داد و اضافه کرد: در این کارگروه شناسایی، تقویت و حمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی استان با اولویت زنان سرپرست خانواده و کارجویان خانواده های غیربرخوردار در حال انجام است.

 

«زینب پارسافخر» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز عنوان کرد: با پیگیری‌های ویژه مشاور اجرایی استاندار ودر راستای حمایت از کارآفرینی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با اولویت خانواده‌های غیربرخوردار و زنان سرپرست خانوار به دبیری این اداره کل، کارگروه تخصصی اشتغالزایی در جهت جذب اعتبارات در قالب تسهیلات قرض الحسنه و تشکیل بانک اطلاعاتی زنان و کارجویان کارآفرین و کارجویان روستایی با حضور اداره کل امور روستایی استانداری، صمت، جهاد کشاورزی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ... تشکیل شده است.

 

کد خبر 1120200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha