تاکنون ۲ پرونده شهید سلامت در خوزستان تصویب شده است

فرجیان از برگزاری کمیسیون‌های شهدای سلامت خبر داد و گفت: ما در خوزستان ۲۲ پرونده را بررسی و به تهران ارسال کرده‌ایم و تا امروز فقط ۲ پرونده تصویب شده چرا که بسیاری از پرونده‌ها نواقصی دارند و مدارکی که خانواده‌ها به ما تحویل داده‌اند، تکمیل نیستند.

«عبدالرضا فرجیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: شهرستان اندیمشک با تقدیم هشت شهید مدافع حرم، از پرچمداران دفاع از حرم است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اينکه در واقعه چهارم آذر سال ۱۳۶۵ در اندیمشک، ۳۰۰ نفر برای استقامت در مقابل دشمن به شهادت رسیدند افزود: امروز یاد و خاطره شهدا در جای جای کشور وجود دارد و در همین راستا مراسمات خوبی به صورت اساسی و چشم‌گیر برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم و مسئولان در آئین گرامیداشت حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر نشان داد که یاد و خاطره شهدا همچنان جاری و ساری است اذعان کرد: چهارم آذر همیشه به عنوان ستاره‌ای درخشان در کشور می‌درخشد و امام خمینی (ره) فرمودند که با بمباران اندیمشک، مردم شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» را سر دادند.

 

فرجیان تصریح کرد: شهرستان اندیمشک در بحث مدافعان حرم و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در استان خوزستان می‌درخشد و جای خود را در فرهنگ ایثار و شهادت ارتقا داده که ما هم باید بتوانیم راه شهدا را به شکلی شایسته ادامه دهیم.

 

وی ثبت واقعه چهارم آذر در تقويم کشور را خواسته به‌حق مردم اندیمشک دانست و عنوان کرد: امید است بتوانیم با پیگیری‌های لازم در شورای ترویج فرهنگ و شهادت، شورای عالی، شورای انقلاب فرهنگی و همچنین شورای فرهنگ عمومی، این را به تصویب برسانیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه کمیسیون‌های شهدای سلامت در تهران و استان‌ها در حال برگزاری هستند اضافه کرد: ما در خوزستان ۲۲ پرونده را بررسی و به تهران ارسال کرده‌ایم و تا امروز فقط ۲ پرونده تصویب شده چرا که بسیاری از پرونده‌ها نواقصی دارند و مدارکی که خانواده‌ها به ما تحویل داده‌اند، تکمیل نیستند.

 

وی یاد آور شد: در زمانی که تکمیل پرونده صورت گیرد، به کمیسیون احراز مرکز می‌رود که مسئولیت آن با وزیر بهداشت، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداره استخدامی است و پرونده‌های تکمیل در صورتی که تصویب شوند، حکم شهادت آنها توسط بنیاد شهید ابلاغ خواهد شد.

 

کد خبر 1120430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha