بسیج یک نیاز مبرم برای شکوفایی در عرصه‌های مختلف کشور است

حجت الاسلام غبیشاوی بسیج را یک نیاز مبرم برای شکوفایی در عرصه‌های مختلف کشور دانست و گفت: بسیج تنها یک نیاز در جنگ سخت نیست بلکه کشور در همه جا به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی به وجود آن نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۵ آذر) در آئین خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه، ضمن تبریک هفته بسیج، با بیان اینکه بسیج یک نیاز مبرم برای شکوفایی در عرصه‌های مختلف کشور است اظهار کرد: بسیج تنها یک نیاز در جنگ سخت نیست بلکه کشور در همه جا به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی به وجود آن نیاز دارد.

 

امام جمعه آبادان افزود: در آبادان در صورت حمایت از بسیج این نیروی مخلص و جهادی بیشتر می تواند در بحث امنیت محله محور خدمات بهتری ارائه دهد.

 

وی همچنین با تبریک و گرامیداست هفتم آذر روز نیروی دریایی تصریح کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی مقتدر است که در آب‌های دور دست برای تامین منافع ملی کشور حضور پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش از سخنان خود با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های توسعه آبادان در حوزه های کشاورزی، آبزیان و شیلات فراهم است اضافه کرد: متاسفانه برخی از قوانین راه را برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بسته است.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه موانع سنتی در برخی ادارات، توسعه اقتصادی منطقه را با چالش رو به‌ رو کرده است که باید با لرطرف کردن آنها مسیر را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرد.

 

خطیب نماز جمعه آبادان به مسئله اشتغال جوانان این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان آبادان با وجود پالایشگاه و پتروشیمی و قرار گرفتن در منطقه آزاد، ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در زمینه صنعت و نیز در بخش گردشگری و توسعه تجارت دارد و می‌توان اشتغال خوبی برای جوانان در آن ایجاد کرد.

 

وی بر لزوم مانع زدایی در راستای توسعه اقتصادی این شهرستان تاکید کرد و گفت: مهمترین مشکل جوانان منطقه بیکاری است که برای حل آن باید قوانین دست و پاگیر در راه تولید و سرمایه‌گذاری برطرف شود.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخشی دیگر از سخنان خود، ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت‌اله سید حسن مدرس و روز مجلس را گرامی‌داشت و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی عصاره ملت است که وظیفه مهمی در بخش نظارت و تصویب قوانین در کشور برعهده دارد.

 

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی و هماهنگی میان نمایندگان آبادان اذعان کرد: شهرستان آبادان از نعمت سه نماینده در مجلس شورای اسلامی برخوردار است که اگر هر چه بیشتر هماهنگ باشند یک ظرفیت بزرگ برای توسعه و رفع مشکلات در این منطقه فراهم خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چه نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی با هم مسنجم‌تر باشند و موضع‌گیری و تصمیم‌گیری واحدی در زمینه مشکلات شهرستان داشته باشند راه توسعه منطقه هموارتر خواهد شد.

 

کد خبر 1120470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha