۷ میلیارد تومان برای مطالعات طرح جامع اینچه برون در نظر گرفته شد

خاندوزی گفت: ۷ میلیارد تومان برای مطالعات طرح جامع اینچه برون در نظر گرفته شد و پس از تصویب در هیئت وزیران ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیداحسان خاندوزی» شامگاه امروز (جمعه ۵ آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری گلستان گفت: درگاه ملی مجوز‌ها برای تسهیل دریافت مجوز و جلوگیری از تلف شدن وقت سرمایه گذاران و گشایش مالیاتی از طریق کاهش فشار مالیاتی بر بخش‌های تولیدی را دنبال می‌کنیم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ثبات مقرارت کسب و کار، شفافیت و افزایش نظارت‌ها از دیگر اقداماتی است که برای کمک به سرمایه گذاری در کشور پیگیری می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: با برنامه‌هایی که در دست تدوین است در سال آینده به مرور فضای تثبیت اقتصاد و رشد و اوج گیری اقتصاد ایران را خواهیم داشت.

 

خاندوزی گفت: در لایحه بودجه سال آینده، اختیار وزارتخانه‌ها و استان‌ها بیشتر می‌شود و از آن طرف نظارت و مطالبه در خصوص رونق کسب و کار و کاهش بیکاری شود.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ۷ میلیارد تومان برای مطالعات طرح جامع اینچه برون در نظر گرفته شد و پس از تصویب در هیئت وزیران ابلاغ خواهد شد و مسئول منطقه آزاد اینچه برون مسئول پیش بردن این طرح خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه با ایجاد گمرگ گرگان، مشکل ترخیص کالا‌های تزانزیتی حل می‌شود، گفت: افتتاح ایکس ری کانتیری تولید داخل شهید فخری زاده، که امروز در گمرک اینچه برون انجام شد، تاثیر زیادی در تسهیل واردات و صادرات کالاها خواهد داشت.

 

به گفته خاندوزی، برای احیای خلیج گرگان، یک دسته اقدامات فوری در هفته‌های آینده صورت می‌گیرد و فعلا با پمپاژ تسکین یابد و بعد با کمک محیط زیست و بنادر از بودجه مدیریت بحران برای لایروبی کانال‌های خلیج استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول برای تامین برق و تکمیل سد نرماب با کمک قرارگاه سازندگی از طریق بندی در بودجه سال آینده از دیگر مصوبات امروز سفر بود.

 

کد خبر 1120528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha