آغاز مرحله بازسازی باب امام کاظم(ع) در آستان مقدس عباسی

آستان مقدس حضرت عباس(ع) مرحله توسعه و بازسازی باب امام کاظم(ع) را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کارکنان پروژه توسعه و باز سازی ورودی های آستان مقدس حضرت عباس از داخل صحن شریف بازسازی و طراحی باب امام موسی کاظم واقع در ضلع جنوب غربی را آغاز کردند. این باب یکی از ورودی های ویزه بانوان و مهمانسرای آستان مقدس حضرت عباس (ع) به شمار می آید.

مرحله توسعه و مقاوم سازی یکی از مهم ترین مراحل است که شامل نصب پایه های آهنی در سقف باب امام موسی کاظم(ع) به منظور نصب کتیبه ها و تزئینات و آویزهای تزئینی روی آن است. ساخت این مرحله براساس طرح های هنری که سنت و مدرنیته را در هم جمع کرده است و متناسب با ورودی ها و نقش و نگارهای صحن شریف، به پایان رسیده است.

 

این مرحله پس ازپایان مراحل متعدد انجام شده است. مهم ترین مراحل پایان سنگفرش کردن و بخشی از دیوار با سنگ مرمر، پوشاندن بخشی از آن با کاشی کربلایی معرق، پایان سیم کشی همه سیستم های مورد نیاز از جمله نور، صوت و دوربین است.

باب امام کاظم(ع) از نظر طراحی با سایر ورودی های حرم مطهر متفاوت است. زیرا مشرف به حرم نیست، با یک پیچ خوردگی یا انحنا به آن متصل می شود. به همین دلیل آماده سازی طراحی متناسب با این شکل و هماهنگ با ورودی اصلی این باب از یک طرف باب های دیگر از طرف دیگر خواهد بود.

کد خبر 1120668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha