ثمره بسیج در کشورهای اسلامی به بار نشسته است

عضوحزب موتلفه اسلامی با اشاره به الگوگیری کشورهای اسلامی از بسیج مستضعفین در انقلاب اسلامی گفت: ثمره بسیج در کشورهای اسلامی به بار نشسته و نمونه آن حشدالشعبی عراق و حزب الله لبنان است.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: انقلابی که بر پایه مردمی بودن استوار است، طبیعی است به یک نیروی منسجم و سازماندهی شده مردمی برای تداوم و رسیدن به اهداف نیازمند است و یقینا بدون این نیرو امکان رسیدن به اهداف وجود ندارد.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: معتقدم امام (ره) با تشکیل بسیج یک گام بسیار مهم برای تداوم انقلاب اسلامی برداشتند و موجب شده است تا با ایجاد این تشکیلات یک نیروی مدافع و پایدار در انقلاب اسلامی ایجاد شود تا با گسترش آن به عموم آحاد جامعه و مردم کشور نقش بسیار موثری در تحقق اهداف انقلاب داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امروز شجره طیبه بسیج به ثمر نشسته و میوه های آن در کشورهای جهان برداشت می شود، تصریح کرد: به طور کلی بسیج با شکل گیری خود در کشور پیشگامان مبارزه، مقاومت، جهاد، فداکاری و دفاع از کشور را توانسته است سامان دهد و در جامعه از تمام اقشار جامعه در این زمینه بهره برده است. این افراد با ساختن خود و خودسازی در تراز انقلاب اسلامی تلاش کردند تا روحیه انقلابی را در جامعه حفظ کنند و با فعالیت های جهادی آثار و برکات انقلاب اسلامی را در جامعه و در میان مردم به منصه ظهور بگذارند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیج در حرکت های جنبی در جبهه جنگ با دشمنان کشور در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در جبهه سازندگی و خدمات مردمی و امنیت محلات، مقابله با توطئه ها و دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی و نفوذ به ستون پنجم دشمن به گونه ای موثر در انقلاب اسلامی بوده است که بسیاری از کشورهایی که دچار تهدیدات خارجی و یا داخلی در کشورهای اسلامی بودند از این نهاد الگو گرفتند.

 

وی گفت: حشدالشعبی عراق، حزب الله لبنان و مجاهدان در سوریه نشان می دهد که الگوی بسیج مردمی برای کشورهایی که در معرض تهدیدات بیگانگان و عوامل ستون پنجم دشمن هستند، نقش موثری در دفاع از کشور و آرمان های انقلاب داشته باشد.

 

وی گفت: امام (ره) و مقام معظم رهبری همیشه توصیه داشتند که بسیجیان به عنوان نیروهای سرمشق جامعه بتوانند در خودسازی و دیگرسازی و جامعه سازی اسلامی نقش بسیار موثری داشته باشند و کمک کنند تا انقلاب اسلامی برای رسیدن به دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی مسیر هموار را بپیماید.

 

ترقی اظهار کرد: ویژگی های بسیجیان بارها از سوی رهبر انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سفارش کردند. اگر این ویژگی ها در اقشار مختلف بسیجی در جامعه نهادینه شود به لحاظ تولید فکر بسیجی می توانند نقش خود را در جایگاهی که برایشان تعیین شده است، ایفا کنند.

 

وی گفت: بدون شک فضای کشور با این توصیف فضای جدیدی خواهد بود و این روند می تواند کشور را سریع تر به سوی جامعه سازی و تمدن اسلامی هدایت کند.

کد خبر 1120684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha