تشکیل مجمع خیرین ملی برای آزادی زندانیان معسر

سرهنگ نیارکی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ملی به همت بسیج حقوقدانان گفت: بسیج حقوقدانان با کمک خیرین برای آزادی زندانیان معسر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی، دهه فجر و آغاز سال جدید برنامه ریزی کرده است .

سرهنگ سهراب انبارکی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های بسیج حقوقدانان برای آزادی زندانیان معسر گفت: در فضای ملی با تلاش بسیج حقوقدانان مجمع خیرین ملی برای این موضوع راه اندازی شد و در فضای استان ها نیز مجمع خیرین استان ها به فعالیت می پردازد.

 

رییس بسیج حقوقدانان افزود: در سطح شهرستان ها نیز مجمع خیرین شهرستانی به فعالیت می پردازند. این مجمع متشکل از اقشار مختلف جامعه است، پزشکان، ورزشکاران، بازیگران و تمام ظرفیت های قشری در قالب مجمع خیرین ملی، استانی و شهرستانی تلاش می کنند تا از طریق صلح و سازش و ورود مردم به این فرآیند ارزشمند و خداپسندانه زمینه آزادی زندانیان معسر را فراهم کنند.

 

وی گفت: در مرحله بعد در سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و پس از آن در دهه فجر و در آغاز سال جدید تلاش می کنیم تا با تدوین طرح احرار تلاش می کنیم ساختارمند، هوشمند و هدفمند آزادی زندانیان معسر را دنبال کنیم.

 

سرهنگ نیارکی با اشاره به آزادی قریب به دو هزار و 500 نفر در هفته بسیج یادآور شد: این افراد معسری بودند که در جهت آزادی آنها تلاش شد که با توجه به مشکلات معیشتی و بازپروری آنها و یا جرایم غیر عمد سبک بنا به تشخیص سازمان زندان ها افراد بازپروری شده هستند که ما می توانیم آنها را به جامعه بازگردانیم.

 

وی اظهار کرد: تمام آزادی زندانیان معسر در بسیج حقوقدانان همراه با صلح و سازش بوده است و به تعداد دو هزار و 960 نفر که در سال گذشته آزاد شدند، 378 میلیارد تومان بدهی این افراد از طریق فرآیند صلح و سازش به 64 میلیارد تومان رسید و این کاهش توسط مردم و خیرین، ورزشکاران و سلبریتی ها تامین شد.

کد خبر 1120692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha