اجرای طرح جهش تولید در استان لرستان

حسنی مقدم از اجرای "طرح جهش تولید در دیمزارها"ی استان لرستان خبرداد و گفت: تاکنون بیش از ۸۱ هزار هکتار کشت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسفندیار حسنی مقدم» امروز در جلسه جهش تولید در دیمزارها‌ی استان، اظهار داشت: تعهد لرستان در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی  (ره) ۲۳۵ هزار هکتار است.

 

وی با بیان اینکه در راستای طرح جهش تولید تا کنون بیش از ۸۱ هزار کشت انجام شده است، افزود: در این راستا ۶۵ هزار و ۱۳۷ هکتار گندم ، ۱۵ هزار و ۸۳۸ هکتار جو، ۱۴۱ هکتار گلرنگ، ۸۹ هکتار علوفه و ۸ هکتار نخود کشت شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: برای مقدار هشت هزار و ۹۴۱ تن بذر گندم، جو و نخود ۵۲ تن بذر مال استفاده شده است.

 

وی ادامه داد: یکی مزایای خوب طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، جهش بسیار خوب در کشاورزی حفاظتی است و تاکنون هشت هزار و ۲۱۶ هکتار کشت مستقیم گندم و جو انجام شده است.

 

حسنی مقدم از تهیه بذر و کشت ۳ محصول نباتات علوفه‌ای، حبوبات و دانه های روغنی در تناوب با کشت غلات خبر داد و ادامه داد: جهت اجرای این طرح ۱۵ هزار نفر روز از بهره‌برداران طرف قرارداد در قالب ۴۵۰ کارگاه آموزشی و ۷۵۰۰ نفر به صورت انفرادی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

 

کد خبر 1120767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha