بازگشایی مجدد پرواز هوایی عتبات بعد از ۲ سال وقفه/ نخستین گروه زائران ۱۰ آذر اعزام می شوند

میرقاسم پور از بازگشایی مجدد پرواز هوایی عتبات عالیات بعد از ۲ سال وقفه خبر داد و گفت: نخستین گروه زائران استان گلستان در روز (چهارشنبه ۱۰ آذر) اعزام می شوند.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با پیگیری بین دو سفارت ایران و عراق، اعزام های عتبات عالیات بعد از دو سال وقفه در حال برگزاری است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان اعزام های زائران برای عتاب مقدسه بدون روادید بین زائران ایران و عراق در حال انجام است، افزود: در این راستا سازمان حج و زیارت به عنوان متولی حج و زیارت این مسئله را در دستور کار خودش قرار داده است و استان ها می توانند به صورت مستقل با شرکت های عراقی قرارداد ببندند.

 

وی ادامه داد: با توجه به وقفه دو ساله، هیچ استانی این ریسک را نپذیرفت و استان گلستان با استان مازندران توافقی انجام داد و قرارداد هم نهایی شده است و با شرکت های عراقی و ایرلاین آسمان پروازهای اعزام هوایی زائران انجام می شود.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: نخستین پروازهای اعزام زائران گلستان به صورت مشترک بین استان گلستان و مازندران از روز (چهارشنبه 10 آذر) به صورت هفتگی انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دو سوم ظرفیت اعزام هوایی زائران توسط استان مازندران و یک سوم توسط استان گلستان تکمیل خواهد شد، گفت: سفر زائران عتبات عالیات 7 شب است که 4 شب اول را در کربلای معلی و سه شب آخر را در نجف اقامت خواهند داشت.

 

مدیر حج و زیارت گلستان، هزینه سفر اعزام هوایی به عتبات عالیات را 8 میلیون و 695 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هزینه های سفر بر اساس نوسان ارز تغییر خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: پرواز نخست اعزام زائران با ظرفیت 144 نفر انجام می شود که 47 نفر از این زائران مربوط به استان گلستان و مابقی از استان مازندران هستند.

 

میرقاسم پور خاطرنشان کرد: در صورت استقبال زائران استان از سفرهای هوایی عتبات عالیات، اعزام هوایی از طریق فرودگاه گرگان با ظرفیت کوچک اقدام خواهد شد.

 

وی به مشتاقان زیارت عتبات عالیات توصیه کرد: مشتاقان تشرف به عتبات عالیات اطلاعات خود را فقط از سایت حج و 54 دفتر زیارتی استان دریافت کنند، تحت تاثیر افکار منفی و اعزام های غیرمجاز قرار نگیرند و به صورت قانونمند نسبت به اعزام اقدام کنند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان، داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و دریافت دو دز واکسن کرونا و انجام تست pcr در ایران و عراق را از شرایط اعزام زائران برشمرد.

 

کد خبر 1120846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha