آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت در کرمان/ خبرگزاری شبستان در بخش ویژه تجلیل شد

سومین جشنواره رسانه و عدالت به همت دادگستری کل استان کرمان با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت، روز یکشنبه(۷ آذر) با قرائت دسته جمعی زیارت نامه شهدا، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر و ادای احترام به مقام والای ایشان به ویژه  شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آغاز شد.

 

 

سپس مدعوین در حسینیه شهدا گرد هم آمده و پس از ایراد سخنان امام جمعه، استاندار، رییس کل دادگستری استان، یکی از پیشکسوتان رسانه ای دفاع مقدس و در نهایت معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه؛ از کتاب «بیسیم چی آزاده، قاضی مقتدر» کتاب خاطرات آزاده و جانباز متوفی حسین شکوهی نسب (رئیس فقید دادگستری شهرستان جیرفت) رونمائی شد.

 

 

 

در ادامه پس از تجلیل از دو پیشکسوت رسانه ای استان؛ از برگزیدگان سومین جشنواره رسانه و عدالت در رشته های خبر، گزارش، تیتر و در بخش ویژه تجلیل شد که بر اساس رأی هیئت داوران؛ خبرنگار خبرگزاری شبستان کرمان به عنوان «خبرنگار برتر در بخش ویژه جشنواره در گروه خبرگزاری ها»​ با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه مورد تجلیل قرار گرفت.

 

 

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه این جشنواره سال ۹۵ با هدف استفاده از ظرفیت رسانه های استان و نمایندگان رسانه های ملی رقم خورد؛ افزود: نخستین دوره جشنواره در( ۷ آذر) سال ۹۶ با مشارکت ۵۷ رسانه و ارزیابی یک هزار و  ۹۲۹ برگزار شد.

 

 

وی افزود: دومین دوره جشنواره در سال ۹۷ با مشارکت ۴۱ رسانه و ۹۲۰ اثر برگزار شد و  امروز سومین دوره با مشارکت ۷۰ رسانه و ارزیابی ۶ هزار و ۲۹ اثر برگزار می شود که رشد ۷۰ درصدی نسبت به قبل را نشان می دهد.

 

 

موحد استفاده از ظرفیت همه رسانه ها در راستای انتشار اخبار حوزه قضایی، رقابت سالم و سازنده بین اصحاب رسانه، ایجاد رغبت برای ارتقای سطح علمی رسانه ها در مباحث قوه، کشف استعدادها، حمایت و فعال سازی رسانه ها در کاهش ورودی پرونده ها و در نهایت انتخاب برترین های رسانه در حوزه قضایی و ارج نهادن به تلاش های اصحاب رسانه را از اهداف برگزاری این جشنواره فهرست کرد.

 


 

علی زینی وند، استاندار کرمان هم برگزاری این جشنواره را حاکی از توجه قوه قضاییه به رسانه دانست و گفت: دستگاه قضا، رسانه را یار و یاور خود می داند و تأثیرگذاری رسانه و خبرنگار در سلامت سازی جامعه، تقویت ارزش های نظام و... را حتماً دستگاه ها رسمی نمی توانند داشته باشند و شهروند خبرنگاران با استفاده از فضای مجازی و رسالت خبرنگاری و شجاعت خبرنگاری باعث شده به قوه قضاییه کمک شود.

 

 

 

وی نوع گفتمانی که رسانه می تواند در راستای گسترش تفکرات مفید به حال جامعه تولید کند را مورد تأکید قرار داد و افزود: از درخشان ترین مجموعه های رفتاری که رهبری به مکتب یاد نموده تجمیع رفتار و آداب زندگی سردار سلیمانی است که در طول نسل ها کم اتفاق می افتد و اگر خبرنگاران همین را برجسته کنند در شرایطی که هویت تحتِ تزلزل نسل جوان ما که متأثر از فضای مجازی است، می توان نسل فرهیخته، شجاع و مرد تربیت کرد.
 

 

سیدابراهیم یزدی، پیشکسوت رسانه ای استان و مسئول تبلیغات لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک اَبَررسانه بی نشان و بدون رسانه یاد کرد که با رفتار خود یک رسانه جهانی بود و ۱۷ سال هم مدیرمسئولی نشریه ثارالله را برعهده داشت.

 

 

وی از شهدای خبرنگار از جمله شهید آتشی گوهری، طائی و... یاد کرد که چگونه با نداریِ جبهه اما یک رسانه تمام عیار بودند.

 

 

 

 

کد خبر 1121197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha