عدالت خواهی در ذات بشر نهادینه است

امام جمعه کرمان گفت: عدالت طلبی که در نهاد فطری هر انسانی نهادینه شده و عدالت خوشایند هر فردی هست حالا او چه دیندار باشد یا نباشد زیرا عدالت خواهی در ذات بشر نهادینه شده و همه آدم ها در همه سطوح، فطرت عدالت خواه دارند و این از مستقلات عقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، یکشنبه(۷ آذر) در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت با اشاره به اینکه در نظام خلقت با دو متن واقعی کاملاٌ هماهنگ با یکدیگر مواجه هستیم؛ افزود: یکی کتاب تکوین که قوام و بقای آن بر عدل است که گزاره های دینی در این باره زیاد است و اگر این کتاب از عدالت خارج شود قوام آن به هم می ریزد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دوم، کتاب تشریع با همه کتب آسمانی و در رأس آن قرآن کریم است که بنای آن نیز عدل است و دهها آیه در قرآن عدالت را توصیه می کند.

 

 

وی با بیان اینکه رسالت نظام هستی هنکاهنگی میان نظام تکوین و تشریع است و هر کس می خواهد با نظام هستی هماهنگ باشد باید خود را در این دو نظام قرار دهد؛ اظهار کرد: عدالت در تشریع و تکوین وقتی درباره انسان مورد بحث قرار می گیرد سه بحث جدی دارد.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: اول، عدالت طلبی که در نهاد فطری هر انسانی نهادینه شده و عدالت خوشایند هر فردی هست حالا او چه دیندار باشد یا نباشد زیرا عدالت خواهی در ذات بشر نهادینه شده و همه آدم ها در همه سطوح، فطرت عدالت خواه دارند و این از مستقلات عقل است.

 

 

وی دومین مسئله را گفتمان سازی عدالت در سطوح مختلف جامعه دانست که رسانه ها پرچمدار آن هستند و این گفتمان باید به قدری پرحجم باشد که همه خود را در این گفتمان قرار بدهند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، گفتمان سازی عدالت مبتنی بر تقوای الهی و با رعایت همه حدود و ثغور شرع را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: مرحله سوم، اجرای عدالت است که دستگاه قضا باید درخشش لازم را از خود نشان دهد.

 

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این نوع همایش ها با همکاری حوزه رسانه به عنوان گفتمان ساز عدالت و دستگاه قضا به عنوان مجری عدالت در کشور توسعه بیشتری یابد و تبدیل به گفتمان سازی شود.

کد خبر 1121221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha