افزایش نشاط اجتماعی دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

بیدخام گفت: با توجه به شرایط موجود پیشنهاد می کنیم اجرای برنامه هایی برای افزایش نشاط اجتماعی دانش آموزان جزو برنامه های آموزش و پروش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مریم بیدخام» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (یکشنبه ۷ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از محوری ترین طرح ها در آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که به منظور مراقبت از دانش آموزان در مقابله با رفتارهای پرخطر اجرا می شود.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: انتظار است آموزش و پرورش کل اعتبار ابلاغی برای این منظور را در قالب تفاهم نامه هزینه کند که این مبلغ از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ به میزان ۹۰۵ میلیون تومان بوده است.

 

وی عنوان کرد: ۲ سال است از شیوع کرونا می گذرد و این موضوع تبعات ناگواری را برای برخی خانواده ها رقم زده است و آموزش مجازی سبب شده دانش آموزان به ویژه در مقطع اول ابتدایی ذهنیتی از مدرسه نداشته باشند بنابراین لازم است با تصویر روشن از وضعیت موجود برنامه آموزشی را برای دوران پساکرونا داشته باشیم.

 

بیدخام تصریح کرد: پیشنهاد دیگر اجرای برنامه هایی برای افزایش نشاط اجتماعی است، زیرا دانش آموزان در خانه مانده و از تعاملات با همسن و سالان محروم مانده اند و ما برنامه یک روزه برای هفت محله گذاشتیم که لازم است آموزش و پرورش چنین برنامه هایی را در حوزه افزایش نشاط اجتماعی دنبال کند.

 

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: آموزش و پرورش حلقه وصل و سازنده بین خانواده و جامعه است و ما در حوزه آسیب های اجتماعی طرح های مختلفی داریم که بحث پیشگیری و مداخله ای در این بحث جدی است و بهزیستی هم در این خصوص آماده همکاری است.

 

«علیرضا وارثی» یادآور شد: لازم است برای بازنگری و توجه بیشتر به مداخلات در حوزه های مختص این موضوع، اتاق فکری طراحی کنیم.

 

کد خبر 1121226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha