جشنواره آوای زندگی آغاز به کار کرد

جشنواره آوای زندگی به همت بنیاد ملی خانواده و مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد و با رویکرد حمایت و تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، با توجه به اهمیت و جایگاه خانواده در تعادل جامعه و لزوم فراهم آوردن بستر لازم برای تحقق اهداف فرهنگی در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت تلاش همه‌جانبه برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و رساندن وضع موجود به نقطه مطلوب به‌عنوان وظیفه‌ای دینی و اجتماعی اجتناب‌ناپذیر شده و مکرر مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

 

این جشنواره با هدف فراهم کردن بستر لازم در هم‌افزایی یافته‌های علمی و تجارب سازمانی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به ‌ویژه سازمان‌های مردم‌‌نهاد و گروه‌های مردمی، قصد دارد ضمن شناسایی و ساماندهی داشته‌ها و یافته‌های موجود در کشور، زمینه‌های یکپارچگی و فراگیری اقدامات علمی و اجرایی در حوزه خانواده را در نزدیکترین نقطه تماس با مردم فراهم کند.

 

این جشنواره مختص امامان جماعت و کارگزاران مساجد و بقاع متبرکه است و هر اقدام یا محصولی که در جهت تشکیل ازدواج یا تحکیم خانواده باشد می‌تواند در این جشنواره شرکت داده شود.

 

جشنواره آوای زندگی به همت بنیاد ملی خانواده و مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد و با رویکرد حمایت و تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی آغاز به کار کرد.

 

همچنین جشنواره آوای زندگی در سه دسته (بقاع متبرکه، مساجد روستایی و مساجد شهری) و هشت محور برگزار می‌شود و پس از ارزیابی و داوری آثار ارسالی، به برترین‌ کارگزارن مساجد جوایزی اهدا خواهد شد.

 

محورهای ارزیابی جشنواره شامل موارد زیر خواهد بود:

 

1. دانش و فعالیت‌های امام جماعت در حوزه خانواده،

 

2. طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خانواده محور در مسجد یا بقعه متبرکه،

 

3. فعالیت در فضای مجازی و الکترونیکی،

 

4. ترویج و تسهیل ازدواج آسان شامل تهیه سالن عقد و عروسی، آرایشگاه، جهیزیه ارزان تقسیطی رایگان، وام قرض الحسنه ازدواج و...،

 

5. احیای سنت واسطه‌گری برای ترویج ازدواج و حکمیت برای سازش و کاهش طلاق،

 

6. توانمندسازی و سازمان‌دهی فعالان، فعال‌سازی خیرین و افراد فعال در حوزه خانواده توسط مسجد یا بقعه

 

7. تولید محتوا و محصول در حوزه خانواده،

 

8. فعالیت‌ها و تعاملات رسانه‌ای مسجد یا بقعه در حوزه خانواده،

 

همچنین ایده‌های و تجربیات کارگزاران مسجد و بقعه در حوزه خانواده نیز مورد بررسی و ارزابی قرار خواهد گرفت و به عنوان یکی از محورهای اساسی در تعیین سطح شرکت‌کنندگان منظور خواهد شد.

 

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره «آوای زندگی» می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به آدرس www.avayezendegii.ir و ثبت برنامه‌های خود در این رویداد شرکت کنند.

 

اختتامیه جشنواره در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1121255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha