افزایش نقش تشکل های مردمی در مبارزه با مواد مخدر/ فراوانی اعتیاد در حوزه دانشجویی بررسی و با جدیت مقابله  شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: نقش تشکل های مردمی در پیشگیری و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در استان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدجواد هاشمی» امروز (۷ آذر ماه) در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، حدود ۲۵۰ تشکل مردم نهاد در استان داریم، اظهار کرد: سمن ها آگاهانه پای به عرصه خدمت گذاشته اند و دلسوزانه حرکت می کنند و با برنامه ریزی مسئولیت ‌پذیر هستند و حضور و مشارکت جدی آنها در آسیب های اجتماعی به خصوص مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد قطعا کار ساز است.
 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل های پر شور، خودجوش و پای کار مردمی و به خصوص جوانان امروزی قطعا از آسیب ها در زندگی اجتماعی مردم و مشکلات دولت با خبر هستند و حضور آنها کماکان موثر است.
 

وی، مقابله با مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد، نجات معتادان، اجرای طرح‌های حمایتی برای بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب ‌دیده از اعتیاد و در معرض آسیب و کاهش پیامدهای آن را از مهم ترین برنامه ها در حوزه فعالیت سمن ها دانست و افزود: تشکل های مردم نهاد فرهنگ‌ سازی را وظیفه ذاتی خود می دانند.
 

هاشمی به بررسی فراوانی اعتیاد در حوزه دانشجویی در استان تاکید کرد و ادامه داد: مسئولین دانشگاه های استان در این خصوص برنامه های پیشگیرانه داشته باشند تا خدای ناکرده در آینده متحمل مشکلاتی نشویم.
 

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پدیده اعتیاد یک تهدید جدی در جامعه و سن و سال، جنس و موقعیت نمی ‌شناسد و بیشتر افراد درگیر به مواد مخدر و اعتیاد با فقر فرهنگی و مالی مواجهند.
 

وی تاکید کرد: نباید مقابله با انواع مواد مخدر را تنها وظیفه دستگاه قضایی و یا نیروی انتظامی بدانیم، بلکه علاوه بر دستگاه‌ های اجرایی باید به عنوان یک وظیفه عمومی و عزم همگانی محسوب شود.
 

هاشمی نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خانواده‌ ها از عواقب این پدیده خانمان سوز در جامعه تاکید کرد و گفت: قطعا کسی از پیامدهای اعتیاد در جامعه در امان نخواهد بود و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی به خصوص از طریق صدا و سیما، رسانه های گروهی، ائمه جمعه و جماعات و بزرگان موثر است.
 

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در هشت ماهه امسال پنج هزار و ۸۵۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که پنج هزار و ۳۷۹ کیلوگرم آن تریاک و این میزان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش دارد.
 

سردار «کیقباد مصطفایی» گفت: در این راستا ۸۸۲ نفر قاچاقچی دستگیر، ۴۷۰ معتاد شناسایی و به کمپ ها معرفی، ۱۸۷ خودرو توقیف، ۱۸ باند منهدم و شش قبضه سلاح کشف شد.

کد خبر 1121319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha