طرح جامع شهری اصفهان برپایه گردشگری و صنایع پاک تدوین می شود/ مطالبه حق آبه مردم

نورصالحی با اشاره به تدوین طرح جامع شهری به عنوان یکی از ماموریت های این دوره شهرداری گفت: طرح جامع شهری برپایه گردشگری و صنایع پاک تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد نورصالحی« در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به برنامه های مهم پیش روی این دوره از شورای شهر و مدیریت شهری اظهارداشت: تدوین و بازنگری طرح جامع، هوشمندسازی شهر و مبارزه با فساد از جمله اقداماتی است که به مردم قول داده شده و از طرفی طبق قانون هم باید انجام شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس ظرفیت های موجود شهر طرح جامع تدوین و بازنگری خواهد شد، افزود: این اقدام برپایه گردشگری و صنایع پاک و بدون آب تدوین خواهد شد تا اینکه زیست کلانشهر با مشکل روبرو نشود.

 

وی با بیان اینکه اصفهان جز 10 شهر مهم تاریخی جهان است، تصریح کرد: توسعه این دیار باید متناسب با جایگاه و حفظ آن باشد و نباید به گونه ای توسعه هدایت و راهبری شود که چالش ایجاد کنیم.

نورصالحی اضافه کرد: ظرفیت و پتانسیل تاریخی اصفهان جایگاه مهمی را در بین همین شهرها دارد و باید این گنجینه ارزشمند را در تدوین طرح جامع توجه و محور برنامه ریزی خواهد قرار داد.

 

وی به محدودیت ها و فرصت های اصفهان به عنوان مولفه های تصمیم گیری برای این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان و صنایع پاک امکان رشد در این شهر را دارند و زمینه های فعالیت آنان مشخص خواهد شد.

رئیس شورای شهر اصفهان به مبارزه با فساد در شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: برای مبارزه با حلقه های فساد باید نظارت ها افزایش و سیستم پیچیده و طولانی اداری را کوچک کرد که این مسائل جزئی از عوامل موثر در بروز این آسیب است.

 

وی یادآورشد: پرسنل شهرداری افرادی متخصص و متعهد هستند اما در این میان افرادی نیز از فرصت اعتماد سو استفاده کرده و ظلم به هم شهری ها وارد می کنند.

نورصالحی قول شورای دور ششم مبنی بر شفافیت و مبارزه با فساد را مهم دانست و گفت: در این مسیر نقش خود را برای تحقق این وعده ایفا خواهیم کرد.

 

مطالبه حق آبه کشاورزان و محیط زیست

 

وی به اتفاقات دو هفته اخیر اصفهان اشاره کرد و افزود: مردم و کشاورزان به خوبی مطالبات خود را در آبانماه بیان کردند و صدا آنان به گوش مسئولان رسید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار اصفهان پیگیری هایی را داشته اند.

نورصالحی به حادثه جمعه این هفته اشاره کرد و گفت: این اتفاق با مطالبه گری هفته قبل آن فرق داشته و جریان سو استفاده از درخواست کشاورزان جدا است.

وی از دولتمداران خواست تا حق و حقوق کشاورزان را مورد توجه قرار دهند و از برداشت های زیاد جلوگیری شود و حق آبه مردم را نفروشند.

کد خبر 1121327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha