ساخت واکسن فخرا، نتیجه تلاش‌های شهید فخری زاده بود

کریمی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده از جمله نوابغ علمی کشور بود گفت: ساخت واکسن فخرا یکی از نتایج تلاش‌های این شهید بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،  مراسم رونمایی از المان شهید فخری زاده ( یکشنبه ۷ آذرماه ) با حضور دکتر علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خانواده شهید فخری زاده و احمد کریمی، رئیس مرکز تولید واکسن فخرا برگزار شد.

 

در این مراسم کریمی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده از جمله نوابغ علمی کشور بود، گفت: شهید فخری زاده ۶ ماه قبل از ورود بیماری کرونا در جهان پیشبینی کرده بود که حادثه زیستی در جهان رخ خواهد داد.

 

وی افزود: با ورود بیماری کرونا و شروع مراحل تولید واکسن شخص شهید محسن فخری زاده پیش از شهادت داوطلب تست نخستین واکسنی بود که هنوز در مرحله اولیه بود.

 

کریمی با اشاره به تلاش‌های شهید فخری زاده در رابطه با مبارزه با کرونا تصریح کرد: در شهریور ماه سال ۹۹ بنده و این شهید والامقام نزد وزیر بهداشت رفتیم و نمکی وزیر بهداشت وقت گفت این اولین پلتفرم ویروس کشته برای بیماری کرونا است.

 

رئیس مرکز تولید واکسن فخرا تصریح کرد: بعد از آن فعالیت‌های خود را ادامه دادیم و شهید فخری زاده هر هفته پیگیر واکسن بود و اصرار به شروع کار داشت و بعد از شهادت ایشان کار ادامه پیدا کرد و بعد از این که واکسن به مرحله تست رسید چنانچه اولین تست را بر روی فرزند او، مهدی فخری زاده انجام دادیم.‌ در حقیقت ساخت واکسن فخرا یکی از نتایج تلاش‌های این شهید بود.

 

در ادامه مراسم رونمایی از المان شهید فخری زاده، مهدی فخری زاده گفت: امروز در نقطه‌ای هستیم که معراج شهید شد. پدر در زمانی شهید شد که شهادت تبدیل به یک آرزو شده است. در حقیقت پدر یک کربلایی دیگر را بعد از هزار و ۴۰۰ رقم زد. آب سرد همچون چاههای کوفه شاهد غربت بود.

 

وی در پایان یادآور شد: در حقیقت به این دلیل نقاط مثل منطقه شهادت شهید فخری زاده را به یادگار نگه می‌داریم که ادامه راه شهدا هر روز برای ما یادآور شود.

کد خبر 1121626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha