بیشتر پروژه‌های دولت سیزدهم در سطح استانی تصویب خواهد شد

وحیدی با بیان اینکه در برنامه ۱۴۰۱ پیش بینی شده که استانداران با اختیارات و منابع مالی بیشتر بتوانند مسائل و مشکلات استان‌ها را سامان دهند، گفت: در همین راستا بیشتر پروژه ها به جای اینکه در سطح ملی تعریف شود، به صورت استانی تعریف و دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد وحیدی» ظهر امروز (9 آذر) در بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمرکززدایی از طریق دادن اختیارات بیشتر به استانها برای حکمرانی بهتر از برنامه ها و شعارهای دولت سیزدهم است، اظهار داشت: دولت این موضوع مهم را در برنامه دارد و دنبال می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در برنامه 1401 نیز پیش بینی شده که استانداران با اختیارات و منابع مالی بیشتر بتوانند مسائل و مشکلات استان ها را سامان دهند و مبنی بر اقتضائات استانی تصمیم گیری فوری داشته باشند، گفت: در همین راستا بیشتر پروژه ها به جای اینکه در سطح ملی تعریف شود، به صورت استانی تعریف و دنبال خواهد شد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه راه اندازی صندوق های توسعه و پیشرفت استانی در برنامه 1401 سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شده است، افزود: این موضوع در حال طی کردن مراحل خود قرار دارد و بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

 

وحیدی این را هم گفت که سندآمایش ملی که قبلا در سطح دولت تصویب و تایید شده است، در حال حاضر مبنای کارها قرار دارد اما چنانچه در جایی نیاز به بازنگری باشد، بازنگری خواهد شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1121734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha