بیست و سومین مانور سراسری زلزله در ۲۰‌ مدرسه گلستان برگزار شد

همزمان با روز ایمنی و زلزله در مدارس، بیست و سومین مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله امروز (دوشنبه ٨ آذر) در مرکز آموزشی شهید بهشتی گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «فاطمه میرزاحسینیان» امروز (دوشنبه ٨ آذر) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این مانور  با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب آور آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» به منظور افزایش آمادگی دانش آموزان در برابر مقابله با بلایای طبیعی و بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان و اولیا برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: این مانور به صورت پایلوت استانی در مرکز آموزشی شهید بهشتی(تیزهوشان) گرگان و همزمان در ۲۰ مدرسه در سراسر استان گلستان برگزار شد.

 

وی، تمرین پناهگیری ایمن، خروج اضطراری، نحوه ورود به ساختمان پس از زلزله، نحوه خارج کردن مصدوم و حمل مصدوم را از برنامه های صورت گرفته در این مانور فرضی اعلام کرد.

 

میرزاحسینیان یادآور شد: پیش از  برگزاری این مانور، دانش آموزان مدارس با همکاری اعضای کانون جوانان، کانون دانش آموزی و مربیان آموزشی نحوه پناهگیری صحیح و خروج اضطراری را آموزش دیده بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله، مدیریت بحران استانداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، اورژانس و آتش نشانی همکاری داشتند.

کد خبر 1121754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha