انس با قرآن سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان است

حجت الاسلام کاظم خانلو گفت: اگر امتی می خواهد ستوده شود، بر سر زبان ها بیفتد، مورد تعریف و تمجید همگان قرار گیرد، نفوذ ناپذیر شود و دشمنان بر او غلبه نکنند راهی جز اینکه بر سر سفره قرآن بنشیند، وجود ندارد و این خاصیت این کتاب بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «جواد کاظم خانلو» در محفل انس با قرآن با عنوان قافله نور که شب گذشته (دوشنبه 8 آذر) در مسجد سیدالشهدا اقبالیه برگزار شد، بیان کرد: در این برنامه توفیق یافتیم تا بر سر سفره قرآن بنشینیم که البته مسلمین به معنای عام و شیعه امیرالمومنین به معنای خاص کلمه باید هر شب و هر روز بر سر سفره قرآن بنشینند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان با اشاره به سوره حضرت ابراهیم ادامه داد: در این سوره مبارکه آمده است پیامبر ما کتابی را به تو نازل کردیم که بزرگی این کتاب آن است وقتی در دست چون تویی قرار می گیرد خاصیت عجیبی پیدا کرده و انگار خاصیت آن نمایان شده و این خاصیت بروز و ظهور می یابد.

 

وی عنوان کرد: این کتاب آسمانی اگر در دست اهلش، هادی و امامش قرار گیرد، این محتوا می تواند به اذن پروردگار مردم را متحول کرده و از تاریکی به سوی نور برده و از گمراهی به هدایت ببرد.

 

حجت الاسلام کاظم خانلو اضافه کرد: اگر امتی می خواهد ستوده شود، بر سر زبان ها بیفتد، مورد تعریف و تمجید همگان قرار گیرد، نفوذ ناپذیر شود و دشمنان بر او غلبه نکنند راهی جز اینکه بر سر سفره قرآن بنشیند، وجود ندارد و این خاصیت این کتاب بزرگ است.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به معنای قرآن کریم خاطر نشان کرد: گاهی ساعت ها از قرآن برای ما می گویند ولی این اتفاق رخ نمی دهد، زیرا تنها قرآن را قرائت کردیم و قرائت به این معناست که ما قرآن را بخوانیم و باید با قرآن مانوس شویم و به معنی آن توجه کنیم.

 

کد خبر 1121830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha