تشکیل ۲ هزار تشکل مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در قزوین

حجت الاسلام بحری از تشکیل ۲ هزار تشکل مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «حجت بحری» در نشست با حجت الاسلام رمضانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که امروز (سه شنبه 9 آذر) در ستاد کانون های مساجد قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر  به صورت جدی مورد توجه است، آموزش است چراکه افراد یا امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند و یا با احکام و شیوه های انجام این کار آشنا نیستند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، در سطح ملی دوره آموزشی طی 16 جلسه به صورت آنلاین برگزار شد که از استان قزوین هم در این دوره تعداد قابل توجهی شرکت داشتند. 

 

وی عنوان کرد: یکی دیگر از طرح های ستاد تشکیل تشکل های مردمی است که برای استان قزوین ایجاد 2 هزار تشکل مردمی تعیین شده است که 194 تشکل مردمی را توانستیم ثبت کنیم که ان شاالله این تعداد افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام بحری تصریح کرد: ایجاد لشکر سایبری طرح دیگری است که دنبال می شود که تحقق این مهم ایجاد هماهنگی بین افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند را به دنبال دارد.

 

وی توضیح داد: علاوه بر برنامه های مذکور که طرح های ملی است در استان قزوین هم طرح های استانی داریم که در بحث آموزش، همکاری با بسیج و سپاه داریم تا آموزش های مشترکی را داشته باشیم و انسجامی در این حوزه شکل گیرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های ما است که هر فصل مسابقه کتابخوانی را داریم که در فصل پاییز این مسابقه کتابخوانی را در سطح کشوری برگزار کردیم که 5 هزار نفر در آن شرکت کردند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب است که بنیاد عفاف و حجاب استان این موضوع را پیگیری می کند و با همکاری بنیاد، جلساتی را برای بانوانی داریم که در این حوزه به صورت جدی دغدغه مند هستند.

 

حجت الاسلام بحری خاطر نشان کرد: ما باید توسعه سازمانی داشته باشیم و در دستگاه هایی اجرایی این شورا باید ایجاد شده و یا اینکه باید فعال تر شوند.

 

وی با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد یادآور شد: مردم، مساجد و جوانان ظرفیت هایی هستند که مخاطب اصلی ما محسوب می شوند و کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت خوبی است که می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

کد خبر 1121906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha