عضو اتاق بازرگانی فارس چهره برتر آب کشور شد

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران، چهره های اثرگذار آب کشور در سال ۹۹ را معرفی کرد که عضو اتاق بازرگانی فارس نیز چهره برتر آب کشور در سال ۹۹ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، پرفسور «عزت الله رئیسی اردکانی»، مشاور علمی و عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی فارس و استاد دانشگاه شیراز به عنوان چهره برتر آب کشور در سال از سوی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران، معرفی شد.

معرفی چهره های اثرگذار آب کشور در سال 99 همزمان با برگزاری ششمین همایش بزرگداشت روز ملی آب با شعار «ارزش گذاری آب، توسعه پایدار و منفعت همگانی» در اتاق بازرگانی ایران انجام شد.

از دلایل انتخاب عزت الله رئیسی اردکانی به عنوان چهره برتر می توان به فعالیت های فرهنگی و عملی وی در سال های متوالی در حوزه آب در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

وی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه شيراز گذرانده و دكتری مهندسی آب شناسی را از دانشکده مهندسی دانشگاه ايالتی «كلرادو» آمريكا دارد و از سال 61 تاکنون استاد گروه آب شناسی بخش علوم زمین دانشگاه شیراز و از سال 88 استاد گروه زمین شناسی زیست محیطی بوده و 2 سال استاد همكار بخش زمين شناسی دانشگاه ايالتی كنتاكی غربی بوده است و 83 مقاله ISI، هفت کتاب، 41 مقاله در کنفرانس های بین المللی و 110 مقاله در کنفرانس های داخلی دارد.

رئیسی اردکانی تحقیقات بنیادین و کاربردی مورد نیاز کشور برای اولین بار در ایران در خصوص بررسی پتانسیل فرار آب از سدهای کارستی، اثر گنبدهای نمکی و سازندهای تبخیری برروی کیفیت منابع آب و روش‌ های بهبود کیفیت، طراحی جدید تغذیه مصنوعی حوضچه ‌ای، تعیین حریم هیدروژئولوژیکی تخت جمشید، منشا آب های شور آبخوان‌‌ های عمیق مخزن گاز کنگان، تغییرات آب و هوایی جنوب ایران و اثر آن بر منابع آب، روش های کاهش بحران آب، آلاینده‌های آب های زیرزمینی و دریاچه ها، علل خشکی دریاچه ها و روش های تسکین آن و دستورالعمل تعین آب ژرف به انجام رسانده است.

در پژوهش های وی همچنین به بررسی علل خشک شدن دریاچه های طشک، بخنگان، مهارلو، ارژن و پریشان توجه شده و روش های بازسازی دریاچه ارائه شده و  تاکنون بیش از 40 قرارداد پژوهشی با صنعت منعقد کرده است.

رئیسی اردکانی چندین بار به عنوان پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز و استان فارس انتخاب شده و انجمن زمین شناسی ایران وی را  به عنوان زمین شناس نمونه کشوری و پژوهشگر برگزیده سال انتخاب کرده و لوح تقدیر وزارت نیرو به عنوان پیشکسوت علم هیدروژئولوژی ایران به وی اهدا شده است.

کد خبر 1121999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha