عقلانیت و تقوا  مهمترین صفات نمایندگان و مسئولان در نظام اسلامی است

انواری با اشاره به عقلانیت و تقوا به عنوان مهمترین صفات نمایندگان و مسئولان در نظام اسلامی گفت: مجلس و نمایندگان با اهداف شهید مدرس فاصله دارند.

حسین انواری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مجالس و نزدیکی آنها به اهداف شهید مدرس گفت: نماینده مجلس وظیفه اش روشن است باید قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن داشته باشد و عملکرد مجریان را رصد کند و هر جا تخلف دید با آن برخورد کند.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد نگاه مردم نسبت به نمایندگان گفت: مردم وقتی نماینده انتخاب می کنند با توجه به تبلیغات نمایندگان تصور می کنند که نماینده مجلس وکیل یا نماینده حقوقی آنهاست تا به نان و آب آنها رسیدگی کند در حالی که این امور کار دولت است. نمایندگان ما در ادوار گذشته نیز مدام در تلاش بودند تا امکانات را به حوزه انتخابیه خود ببرند و همین موجب اتفاقات اخیر و مشکل آب در کشور شده است.

 

انواری ادامه داد: دلیل این موضوع آن است که واحدهایی که نیاز به آب داشتند در جایی سرمایه گذاری کردند که آب منطقه را کم می کند در حالی که این سرمایه گذاری باید در جایی صورت می گرفت آب فراوانی در آن منطقه وجود داشت و ضربه ای به آب مردم نمی خورد.

 

انواری تصریح کرد: نمایندگان بیشتر به دنبال منافع محلی و منطقه ای هستند در حالی که وظیفه نماینده این است. نمایندگان باید در احزاب آموزش بگیرند. نمایندگان خوب، سریع العمل، انقلابی اما کجا باید آموزش پارلمانی ببینند و نقش خود را به عنوان نماینده مجلس ایفا کنند.

 

وی گفت: برخی از نمایندگان اظهاراتی را که ارایه می دهند گویی در جمهوری اسلامی نیستند و در کشور دیگری زندگی می کنند و در گذشته این موضوع بسیار تکرار شده است و نتیجه آن می شود که اهداف عالی انقلاب محقق نمی شود و یا مجلس مچ دولت را می گیرد و یا بالعکس دولت مچ مجلس را و می خواهد از مجلس عبور کند.

 

وی گفت: دولت و مجلس یکدیگر را به عنوان رقیب نگاه می کنند و در گذشته نیز این گونه بوده است در حالی که ما همه در یک کشتی نشسته ایم و یک هدف را دنبال می کنیم پس باید یکدیگر را کامل کنیم.

 

انواری تصریح کرد: وزیری به من می گفت نماینده ای اعلام کرده است که اگر خواسته من را عملی نکنی در منطقه من شما را عزل و استیضاح می کنم و این کار را عملی می کند و توجه ای به اینکه وزیر وظایف خود را انجام می دهد یا خیر، ندارد.

 

انواری با اشاره به سابقه معاونت پارلمانی خود در یکی از نهادها و سازمان ها یادآور شد: نمایندگان گاهی اعلام می کردند که ما این امکانات را می خواهیم و سازمان یا نهاد اعلام می کرد شما مشمول آن نمی شوید و از امتیازات آن برخوردار نیستید. این مجلس و نمایندگان آن با این گونه درخواست ها با مجلسی که مدرس گونه باشد و اهداف عالی انقلاب و اسلام را دنبال می کند و عدل و عدالت را می دید، فاصله دارد.

 

انواری تصریح کرد: ما باید بر روی آموزش ها سرمایه گذاری کنیم و از سوی دیگر بر مدیریت نیز توجه داشته باشیم یعنی در مدیریت هایی که انحراف داریم، برخورد کنیم و اجازه ندهیم توسعه داده شود و انحراف گسترده شود.

 

وی با اشاره به توزیع برخی از امکانات در میان مجالس اول و در ابتدای انقلاب گفت: این امتیازات به نحوی به نمایندگان داده می شد تا بتوانند به نحوی در مسند نمایندگی باقی بمانند و این نوع نگرش نه اهداف امام (ره) را در وصیت نامه سیاسی و عبادی محقق کرده و نه در راستای اهداف مجلسی مدرس گونه بوده است.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد صفات نمایندگان اظهار کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری اگر عقلانیت و معنویت را در تمام امور لحاظ کنیم، ما موفق می شویم یعنی بالاخره خدا را شریک کنیم و برای غیر خدا نفس نزنیم و با اعتقاد و اخلاص و توجه به مسئولیت خود و امانت مسئولیت و با این زاویه از نگاه حرکت کنیم؛ این نوع نگاه دیگر به ما اجازه نمی دهد اقوام و فامیل خود را در مسندهای مختلف قرار دهیم و کادرسازی کنیم. عقلانیت یکی از ارکان مهم است و اقدامات غیر عقلانی مفهومی ندارد. اگر تقوا و عقل را با یکدیگر ترکیب کنیم، معتقدم موفق می شویم و هر جا راه یافتیم، اخلاص، تدبیر و تفکر بوده است که ما را موفق کرده است و هر جا لنگ زدیم و پیشرفت نکرده ایم در این دو صفت ضعیف بودیم و خلا داشتیم.

کد خبر 1122005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha