بهره مندی ۲۸ هزار مددجوی خوزستانی از آموزش‌های فرهنگی امداد

اسکندری با بیان اینکه ۲۸ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در نیمه نخست سال جاری آموزش‌های مختلف کمیته امداد به ویژه در حوزه فرهنگی و خانواده به صورت حضوری و غیرحضوری بهره‌مند شدند.

«ناصر اسکندری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: کمیته امداد خوزستان در راستای عمل به تکالیف ذاتی خود، اجرای برنامه‌های فرهنگی،‌ تربیتی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است، به‌طوری‌که امسال 28 هزار مددجوی آن از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه مخاطبان از نظر نوع شغل، سن، میزان تحصیلات تفکیک می شوند افزود: آموزش‌ها به صورت گروهی، حضوری و غیرحضوری انجام شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا این نهاد برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را در فضای مجازی ادامه داده و مددجویان تحت حمایت متناسب با شرایط، علایق در فضای مجازی عضو می‌شوند.

 

اسکندری تصریح کرد: نقش نهاد خانواده به عنوان بنیادی ترین عنصرجامعه و یکی از اصلی ترین عوامل مؤثر در ایجاد جامعه‌ای سالم و پویا مورد تأکید قرار دارد.

 

وی هدف از برگزاری این آموزش‌ها را تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام و بسط بینش الهی بر اساس آموزه‌های دینی، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده و مصونیت‌بخشی در مقابل عوامل بروز آشفتگی، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس و ... برشمرد.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد خوزستان محور این آموزش‌ها را مهارت‌های زندگی، مثبت‌اندیشی با رویکرد معنویت‌مداری و ... بیان کرد و ادامه داد: زنان سرپرست خانوار، همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج و ... از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

 

وی با بیان اینکه برای این افراد دوره‌های آموزشی با هدف تقویت امید و افزایش تاب‌آوری و ... برگزار شد خاطر نشان کرد: رویکرد این آموزش‌ها، تعالی رفتار های معنوی، شناخت اصول و راهکارهای مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش، شناخت اصول بهداشتی ضروری مدیریت خانه و خانواده و ... بوده است.

 

کد خبر 1122117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha