پیش بینی ۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان

به گفته افشارچی، بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توافقات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان و ۵۵۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان شامگاه سه‌شنبه (9 آذر) در ارتباط زنده اینستاگرامی با مخاطبان به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری و هیات همراه به استان زنجان در 27 آبان سال جاری اشاره کرد و اظهار کرد: قبل از این سفر جلساتی با معاونین وزرا برگزار شد تا امکان و زمان اختصاص اعتبار بررسی شود.

 

محسن افشارچی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارای بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در این جلسات مورد تاکید قرار گرفت، گفت: مصوبات سفر رئیس‌جمهوری هم‌اکنون در تهران بوده و به تایید و امضای رئیس‌جمهوری نرسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای این توافقات در نظر گرفته شده که طی سال‌های 1400 تا 1402 تخصیص پیدا خواهد کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه 5 هزار و 500 میلیارد تومان نیز تسهیلات برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان در نظر گرفته شده است، گفت: برای تکمیل سدهای بلوبین و مراش به ترتیب 183 و 278 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طی 2.5 سال آینده اگر بتوانیم تخصیص کامل را بگیریم هر 2 به مرحله آبگیری می‌رسد.

 

افشارچی به اختصاص 100 میلیارد تومان برای آبرسانی بخشی از آب سد مراش به دندی و روستاهای آن اشاره کرد و گفت: در بخش پروژه‌های توسعه‌ای 800 میلیارد تومان در حوزه راه برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان- قزوین در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود تا مشکل موجود در تاکستان نیز حل شود.

 

این مسئول با بیان اینکه برای تکمیل قطعات 2 ، 3 و 4 محور قیدار- کبودرآهنگ نیز مبلغ 350 میلیارد تومان موافقت شده است، گفت: 150 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی سال‌های 1401 و 1402 در نظر گرفته شده و این بخش در کنار اقتصاد دیجیتال و حمل‌ونقل بسیار بااهمیت است.

 

استاندار زنجان به اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل کلینیک ویژه ابهر و خرمدره اشاره کرد و گفت: 50 میلیارد تومان برای کلینیک حاج رزاق مقدم و 40 میلیارد تومان برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وی، 104 میلیارد تومان برای گازرسانی به 38 روستا، 50 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمران شهری، 100 میلیارد تومان برای تکمیل سامانه‌های آبیاری نوین و 100 میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1122210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha