کردستان ۵۴ شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: استان کردستان ۵۴ شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که الگوی همه ما هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش طلاب و روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان که با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: طلاب کردستان در عرصه‌های مختلف امتحان خود را بخوبی پس داده‌اند و این خطه ۵۴ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه شخصیتی همچون ملا حیدر فهیم پیرمرد ۹۰ ساله‌ای که دشمن ایشان را اسیر کردند و در نهایت به دلیل اینکه به خواسته دشمن تن نداد، شهید شد، افزود: راه و زندگی این شهید بزرگوار برای همه ما الگو است و باید از استقامت و صبر ایشان درس گرفت.

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کرد: شهید شیخ‌الاسلام که همیشه صحبت‌های وحدت‌افرین داشت و قدردان زحمات بود و شهید برهان عالی نیز از شهدای روحانی شاخص این مرز و بوم بودند.

 

 

حجت‌الاسلام عسگری تصریح کرد: کردستان امروز میزبان  دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است که دغدغه اصلی ایشان تحکیم وحدت و برادری است و باید همه ما در این راستا گام برداریم.

 

 

 

مراکز دینی کردستان به لحاظ معیشتی و بودجه نیازمند توجه هستند

 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این همایش با بیان اینکه محمد(ص) اولین معلم تاریخ بشریت است، اظهار کرد: پیامبر اکرم میان مهاجرین و انصار اخوت برقرار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهدای کردستان سنگربانان رحمت بوده و برای همه ما الگو هستند، افزود: علما دکتر روح و جسم هستند و می‌توانند با ارشاد روح ما را درمان کنند.

 

 

وی روحانیون و علما را چراغ روشن مملکت دانست و گفت: متاسفانه مراکز علوم دینی و دانشگاههای مذاهب اسلامی، عتبات عالیات و حجرات دینی که مراکز دینی هستند به لحاظ معیشتی در مذیقه هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: آنچه مایه پیشرفت، آبادانی، رحمت و برکت است از اتحاد و انسجام ریشه می‌گیرد و با تبلیغ دینی و تلاش علما شاهد حفظ وحدت در این مرز و بوم هستند.

 

ماموستا رستمی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم نیز همه را به سوی وحدت و یکپارچگی فرا می‌خواند و از همه می‌خواهد وحدت و برادری را حفظ کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1122309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha