مردم باید احساس کنند که نمایندگان قادر به حل مشکلات آنها هستند

ترقی گفت: نمایندگانی وارد مجلس شوند که بتوانند در جهت حل تمام مشکلات مردم بر اساس مبانی قانون اساسی و اسلام راهکارهای مناسب و درستی را ارایه دهند و به قانون عمل کنند تا مردم احساس کنند نمایندگان قادر به حل مشکلات آنها هستند.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مجالس و تاسی آنها از اهداف شهید مدرس گفت: مجالس در کشور ما تاکنون روند تکاملی را داشتند. به لحاظ برنامه ریزی، نظارت با نوسانات بسیار مختلفی در طی این سال ها روبرو بودند. همراهی و همگامی مجالس با انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن در طی این سال ها با افت و خیزهای گوناگونی روبرو بوده است که هر مجلسی باید با اقتضای این شاخص ها و ریل گزاری صحیح برای دولت ها و نظارت بر عملکرد مدیران حرکت کند.

 

 عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: نمایندگان باید دارای شاخص های اصیلی برای نمایندگی در تراز جمهوری اسلامی با توجه به بیانات امام (ره) و رهبر انقلاب داشته باشند. آنچه امام (ره) و رهبر انقلاب از مجلس خواسته اند در درجه اول مجلسی است که عصاره فضایل ملت است و در راس امور قرار گیرد و بتواند در ریل گزاری صحیح دولت ها نقش مهم خود را در مسیر تحقق اهداف و سیاست ها و برنامه های جمهوری اسلامی ایفا کند.

 

ترقی ادامه داد: بر این اساس معتقدم رهبر انقلاب مجلسی را انقلابی عنوان کردند که انتظار ایشان از این مجلس فراتر از مجالس دیگر است. طبیعتا با در نظر گرفتن ویژگی های مجلس مردمی در چند بعد قابل ذکر است.

 

وی گفت: مردم به نمایندگانی که مورد حمایت صریح دشمن باشند، رای نمی دهند. امام (ره) معتقد بودند نمایندگان باید از میان خود ملت باشند و در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های دشمنان مقاوم باشند و مقاومت و ایستادگی همیشه به عنوان شاخصه یک ملت انقلابی بوده است در نماینده آنها نیز باید بروز و ظهور داشته باشد.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: نمایندگانی باید وارد مجلس شوند که بتوانند در جهت حل مشکلات مردم و مسایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی بر اساس مبانی قانون اساسی و اسلام راهکارهای مناسب و درستی را ارایه دهند و به قانون عمل کنند تا مردم احساس کنند نمایندگان قادر به حل مشکلات آنها هستند.

 

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: رهبر انقلاب مجلسی را مطلوب عنوان کردند که بتواند در دشمن شناسی و شناخت الگوها و روش های دشمن دقیق و به موقع عمل کند و در ریل گزاری دولت به درستی مبتنی بر مسیر و روش اسلامی حرکت کند و نظارت بر عملکرد دولت در واقع نظارت دقیقی است به گونه ای که هیچ ضعف و نارسایی و قصوری مورد غفلت قرار نگیرد، در نهایت نمایندگان در بیانات، موضع گیری ها و نطق های قبل از دستور و مواضعی که اتخاذ می کنند به گونه ای عمل کنند که بتوان از عملکرد آنها آرامش و ثبات و تقویت نظام را کاملا استنباط کرد.

 

وی گفت: تاکیدی که امام (ره) نسبت به الگوگیری از مرحوم شهید مدرس داشتند، نشان می دهد که کارهای متعددی در موضوع شناخت شخصیت مدرس سال های متمادی انجام شده است و رسیدن نمایندگان به نقطه استقرار شهید مدرس به لحاظ پایبندی به منافع ملی و ایفای وظایف نمایندگی به نظر می رسد فاصله قابل ملاحظه ای میان وضع موجود و وضع مطلوب وجود دارد.

کد خبر 1122361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha