قانون حمایت از معلولین باید اجرا شود

حجت الاسلام میثم تارم گفت: مدیران و مسئولین مربوطه باید نسبت به اجرای قوانین و مقرارت حمایت از جامعه معلولین و مناسب سازی فضای شهری برای این قشر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۰ آذر ماه در آستانه روز جهانی معلولین جمعی از جامعه معلولین شهرستان جیرفت با امام جمعه دیدار کرد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این دیدار، گفت: توانمندی جامعه معلولین شهرستان جیرفت در زمینه‌های گوناگون نظیر ورزشی و تحصیلی، شاخص و درخور توجه است.


امام جمعه جیرفت افزود: توانمندسازی معلولین و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای آنان باید توسط آحاد جامعه جدی گرفته شود.


وی تصریح کرد: تمام مردم بویژه زوج‌های جوان باید پیش از ازدواج بحث پیشگیری از معلولیت فرزندان را جدی بگیرند.


حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای پیشگیری‌ها و واقعی‌سازی دیدگاه عمومی جامعه نسبت به معلولین نقش برجسته‌ای دارد که باید از این ظرفیت بهره گرفت.


امام جمعه اضافه کرد: مدیران و مسئولین ادارات عمومی و بخش خصوصی باید نسبت به اجرای قوانین و مقرارت حمایت از جامعه معلولین و مناسب سازی فضای شهری برای این قشر اقدام کنند.


وی خاطرنشان کرد: انتظار است با توجه به امکانات دولتی محدود، خیران نیز در این مسیر کمک کار بهزیستی و جامعه معلولین باشند.


«محمد رضا نژاد» در این دیدار، گفت: غربالگری، توانبخشی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری تولد فرزندان معمول از اولویت‌های خدماتی این اداره است.


رئیس اداره بهزیستی جیرفت افزود: هر کجا شرایط برای معلولین فراهم بوده، توانمندی خود را نشان داده‌اند که کسب قهرمانی پارالمپیک توسط یکی از فرزندان جیرفت نمونه بارز آن است.


این مقام مسئول در خاتمه عملی شدن مصوبات و قوانین حمایتی از جامعه معلولین در جیرفت را خواستار شد و گفت: متاسفانه گام‌های عملی برداشته شده در این مسیر ناچیز است.

کد خبر 1122365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha