اجرای ۶ نمایش در سی و سومین جشنواره تئاتر گیلان

مصباح از نمایش ۶ اثر در سی و سومین جشنواره نئانر استانی گیلان خبر داد و گفت: جشنواره امسال به جهت پاسداشت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی با نام میرزا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سید امیر مصباح» امروز(چهارشنبه، 10 آذر) در آیین رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان از ارسال 14 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و گفت: بعد از پنج روز بازبینی لوح فشرده آثار ارسالی، داوران 6 اثر را شایسته حضور در مرحله نهایی این جشنواره اعلام کردند.

 

معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام اینکه اجرای نمایش‌ها از 11 آذرماه در رشت آغاز و تا 13 آذر ادامه دارد، افزود: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی برخی از اهداف جشنواره است.

 

وی با بیان اینکه در فضای کنونی برخی از گروه‌های نمایشی برای نگهداشت مخاطب از هر شیوه و ادبیاتی بهره می‌گیرند افزود: نیازمند آثار فاخر و با محتوا هستیم تا بر داشته‌های مخاطب بیفزاید.

 

مصباح با اشاره به یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک خان جنگلی با بیان اینکه باید فعالیت‌ها در هر حوزه‌ای به نام میرزا باشد تصریح کرد: میرزاکوچک خان دلاورمردی است که در برهه‌ای که کسی توانایی حرف زدن و مقابله نداشت در مقابل ظلم عقب ننشست.

 

وی با بیان اینکه جشنواره امسال به نام میرزا کوچک است ابراز امیدواری کرد: جشنواره امسال  فضای استان را به فضایی در چارچوب تفکرات میرزا و ایستادگی در برابر ظلم تبدیل کند.

 

گفتنی است، در این آیین از پوستر سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان که از ۱۱ آذر به مدت سه روز با اجرای ۶ نمایش در رشت برگزار می‌شود، رونمایی شد.

 

کد خبر 1122408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha