افزایش بی ثبات هزینه های دارویی و درمانی

یکی از این کالا ها که ارتباط مستقیم با جان انسان ها دارد هزینه های دارویی و درمانی است که در چند سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و تورم با افزایش قیمتی که ثبات ندارد هزینه های زیادی را تحمیل به مردم کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، این روزها بیمار شدن جدا از هزینه های جانی که بر تن به جا می گذارد، گران بها شده است. هنگامی که بیمار می شوید جدا از درد هایی که می کشید درد هزینه های درمانی را هم باید تحمل کنید.

از پول ویزیت دکتر تا دارو ضرورتی تحمیلی است که باید هزینه کنید تا بهبود پیدا کنید در چند سال  اخیر به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی شدت تورم رو به بالا است بنابراین به هر میزان که تورم بالا می رود گرانی ها در کالا و محصولات ضروریی و غیرضروریی هم دیده می شود.

یکی از این کالا ها که ارتباط مستقیم با جان انسان ها دارد هزینه های دارویی و درمانی است که در چند سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و تورم  با افزایش قیمتی که ثبات ندارد  هزینه های زیادی را تحمیل به مردم کرده است.

 

هزینه های درمانی همانند ویزیت پزشک، آزمایش، سونوگرافی و غیره نیز از افزایش قیمت به دور نمانده اند. برای نمونه به مطب دکتری برای ویزیت می روم و متوجه می شوم در عرض دو هفته هزینه ویزیت را بالا برده است و از منشی دلیل این افزایش قیمت را جویا می شوم و او نیز با خنده می گوید همه چی گران شده است!ما هم افزایش دادیم. یعنی هیچ نظارتی بر روند ویزیت مطب های خصوصی نیست و هر نرخی می توانند دریافت کنند.

 

یعنی ویزیت این مطب که نسبت یه جاهای دیگر بالا هم بود بالاتر هم برده شده است تا هزینه های زندگی پزشک و دستیارانش از جیب مردم تامین شود.

 

روایت دوم به نسخه پیچی باز می گردد، حال باید دارو را از داروخانه گرفت، دارویی که تا ماه پیش ۵۵ هزار تومان بود و اکنون ۷۵ هزار تومان شده است و من را به فکر فرو می برد که این دارو تحت پوشش بیمه هم نیست ماه بعد چند تومان خواهد شد. این دارو خارجی نیست و کاملا ساخت داخل است چرا هر ماه باید افزایش قیمت داشته باشد.

 

  روایت سوم به بیمه تامین اجتماعی باز می گردد که اخیرا آنلاین شده است و  برای نمونه اگر مبلغ دارویی ۲۰۰ هزارتومان باشد تامین تنها ۱۶ هزار تومان میدهد و نسخه را داروخانه بر می دارد و شما نسخه ای ندارید که تحویل بیمه تکمیلی بدهید یا باید از دکترتان درخواست دو نسخه کنید یا قید کم شدن هزینه توسط بیمه تامین را بزنید یا کپی از نسخه بگیرید و به مطب دکتر ببرید تا مهر زده شود تا بیمه تکمیلی قبول کند و آنلاین شدن کار مردم را افزایش داده است چون خیلی از مراکز بیمه های تکمیل بدون نسخه قبول نمیکنند.

 

روایت دیگر مربوط به  برخی از بیمه های تکمیلی است با دریافت مدارک زیاد درمانی و ده ها دلیل و توجیه می آوردن تا درصد کمی از حق خسارت را بدهند. دلایلی همچون ویزیت مطب خیلی بالاست نمی توانیم بیشتر از 30 یا 50 درصد را بدهیم، داروها تحت بیمه نیستند و طبق قانون بیمه ها آزاد حساب می شود در صورتی که همه بیمه ها اینگونه نیستند.

بسیاری از بیماران هم که تحت پوشش بیمه نیستند هزینه تمام را پرداخت می کنند و گاهی برای خرید داروی خارجی و کمبود دارو در داروخانه ها باید داروهایی که رقمشان هزاری است میلیونی پرداخت کنند تا امیدی به زندگی داشته باشند.

مردم انتظار نظارت بیشتری برروند مسایلی که مربوط به هزینه های دارویی و درمانی  است دارند.

کد خبر 1122455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha