آفات درختان خرما در جهرم دیده شد

گچکاران گفت: بیش از ۲۵۰ درخت در باغات شهرستان جهرم به آفت سرخرطومی حنایی آلوده شده که ۲۰۰ درخت تیمار و ۵۰ درخت امحا و از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «احمد گچکاران»، امروز (چهارشنبه ۱۹ آذر) در جمع خبرنگاران گفت: با ورود آفت سرخرطومی حنایی از شهریور ماه به شهرستان جهرم بیش از ۲۵۰ درخت آلوده شده که ۲۰۰ درخت تیمار و ۵۰ درخت امحا و از بین رفته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم افزود: درخصوص کنترل این آفت پایش و ردیابی های مداوم  از طریق مشاهده ای و فرمونی به صورت باغ به باغ در شهرستان در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: همچنین روش های روز مثل نصب دستگاه های سنسورحرارتی و صوتی برای سرعت بخشیدن به عملیات مبارزه علیه این آفت در باغات شهرستان جهرم اجرا و در خصوص مبارزه با آفت سر خرطومی حنایی  از ترزیق سم سیوانتو و سم فیپرونیل به تنه درختان آلوده برای درمان استفاده شده است.

 

گچکاران عنوان کرد: شناسایی و مبارزه با این آفت بسیار زمان بر و پر هزینه است و نیاز به بسیج همگانی و به کار گیری تمام امکانات و همچنین همکاری باغداران در خصوص اقدام موثر تر در باغات ضروری است.

کد خبر 1122472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha