تبعات مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه

نماينده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: اگر طلاب فقط به دنبال مدرک باشند کارایی لازم را در حوزه‌های علمیه از دست خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار اعضای هیئت امنای حوزه علمیه مکتب نرجس(س) زاهدان ضمن اشاره به اهمیت کار فرهنگی و فعالیت در حوزه‌های علمیه با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن گفت: حوزه‌های علمیه پادگان‌های آموزشی امام جعفر‌صادق(ع) هستند که فعالیت در آنها یکی از زیربنایی‌ترین امور است.
 

امام‌ جمعه زاهدان خواستار حضور افراد با تجربه، شخصیت‌های علمی و اساتید برجسته در بین اعضای هیئت امنا شد و افزود: تشکیل مجموعه‌ای مرکب از همه اعضای هیئت امنای حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند در تبادل تجربیات و رسیدن به اهداف پیش رو موثر واقع شود.

 

آیت‌الله محامی با اشاره به درخواست تشکیل سطح چهار در حوزه علمیه خواهران بیان داشت: باید زمینه اجرای کار، بررسی و زیرساخت‌ها فراهم شود و هم‌چنین تعداد متقاضیان مشخص و محتوا طراحی شود زیرا تنها تحصیل در سطح ۴ کافی نیست و باید به کیفیت اجرا حساس بوده و با استفاده از اساتید شایسته محتوای مطلوب ارائه شود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: هم‌افزایی بین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و استفاده از اساتید مشترک نیز می‌تواند حرکتی رو به جلو در رسیدن به اهداف باشد.

 

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: اگر طلاب فقط به دنبال مدرک باشند کارایی لازم را در حوزه‌های علمیه از دست خواهند داد.

 

وی ادامه داد: برای شروع کار لازم است تا مشکلات حوزه‌های علمیه را شناسایی و فهرست کنیم و به تدریج به دنبال حل هر یک از این مشکلات باشیم.

کد خبر 1122585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha