سامانه «فهما» ابزاری برای تشخیص میزان سرانه کانون‌ها است

سامانه «فهما» ابزاری برای تشخیص میزان سرانه کانون‌ها به شمار می‌رود و تمام هزینه‌هایی که به یک کانون به عنوان سرانه داده می‌شود توسط همین سامانه است .

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ؛ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گام دوم انقلاب اسلامی به منظور مشارکت، سطح بندی و ارتقا، هماهنگی و انسجام ، انگیزه بخشی و ایجاد رقابت سالم  برای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور  برای سومین سال متوالی رویداد ملی فهما را برگزار  می کند.

 

پیش از این فعالیت های هنری بچه های مسجدی کمتر دیده می شد اما امروز بعد از اجرای فعالیت،کانون های می توانند این فعالیت در سامانه  ثبت تا بهتر دیده  شود، باید  تمام فعالیت‌ها باید به صورت مستند بیان شود و راست آزمایی توسط مرکز تماس و بررسی الکترونیکی انجام می‌شود.

 

اطلاعات هویتی و ساماندهی کانون ها، فعالیت های فرهنگی  هنری کانون ها با محوریت مسجد، تولیدات فرهنگی هنری کانون ها(فردی و گروهی)، برنامه های آموزشی و توانمندسازی، مسابقات و آزمون های الکترونیکی و فعالیت های خود جوش کانون ها با محوریت مسجد از شاخص های ارزیابی فعالیت کانون های مساجد در این طرح ملی است.

 

با ایجاد کانون‌ها ایجاد ارتباط میان مسجد و نسل جوان و نوجوان تقویت می شود و در حال حاضر جوانان و  اعضای کانون ها با تمام توان وبصورت خودجوش در حال فعالیت های مختلف هستند و بدون هیچ چشم داشتی و در یک محیط سالم و امن استعداد های خود را شناسایی  و از آنها استفاده می کنند.

 

*اجرای برنامه های سه شنبه های تکریم توسط جوانان کانون

 

 سلمان نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا متاسفانه بسیاری از برنامه عملا لغو یا بامحدودیت اجرا شد و این باعث ایجاد مشکلاتی برای برنامه های کانون های مساجده شده است.

 

مدیر کانون قاسم ابن الحسن(ع) هرسین افزود: برگزاری کلاس های قرآن و احکام، و برگزاری برخی مراسمات و اعیاد مذهبی و گند زادیی کانون از برنامه های اجرایی است.

 

وی با اشاره به  برنامه های سه شنبه های تکریم خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور اعضا و جمعی از مسئولان از چندتن از خانواده شهدا و جانبازان سرکشی و با اهدای گل و لوح از آنها تجلیل شد.

 

 

نظری با اشاره به برگزاری سومین رویدا فهما در بین کانون های مساجد گفت:جوانان کانون با اشتیاق در این رقابت سالم شرکت می کنند تا فعالیت ها و استعداد های خود را به همه نشان دهند.

 

 

*نقش کانون در ایجاد روحیه نشاط و امید در بین جوانان و نوجوانان

 
 
محمود عزیزی در ادامه با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در کانون ها و مساجد باعث ایجاد روحیه نشاط در بین آنها می شود گفت: کانون های مساجد امن ترین و سالم ترین مکان برای حضور و فعالیت جوانان است .
 
 
 
مدیر کانون نینوا در کرمانشاه افزود: همانطور که در جریان هستید متاسفانه کرونا بسیاری از فعالیت ها را مختل کرده است اما جوانان پر شور دست از فعالیت برنداشتندو با رعایت پروتکل های بهداشتی پیگیر کارها هستند.
 
 
 
وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های قرآن و احکام، توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان ،  از ماه محرم تا کنون برگزاری جلسات هفتگی شامل خواندن زیارت عاشورا و روضه خوانی ، فعالیت گروه جهادی در بین نیازمندان داریم، پخش و طبخ غذای نذری و برپایی نماز جماعت از برنامه ها کانون با حضور جوانان است.
 
 
عزیزی تصریح کرد: رویداد فهما  بهترین مکان برای نشان دادن فعالیت و استعداد جوانان است و این کانون بدلیل حضور خودجوش جوانان در تمامی رواق ها شرکت کرده و فعالیت هایی که در کانون شده است در سامانه مسجد ثبت شده است.
همه رواق ها را شرکت کردیم
 
 
*رویدا فهما باعث پررنگ تر شدن فعالیت و حضور خود جوش جوانان  در کانون ها شده است 
 
 
 
ایوب گلیارانی با اشاره به حضور خودجوش جوانان در کانون های مساجد گفت: جوانان با اشتیاق و رضایت کامل در فعالیت های کانون ها شرکت می کنند .
 
 
 
مدیر کانون فاطمیه (س) کنگاور بااشاره به شیوع ویروس کرونا و بروز برخی بیماری ها  افزود: تيم جهادي کانون فرهنگي هنري فاطميه (س) با حضور جوانان کمک‌هاي خود را در قالب بسته‌هاي دارويي رايگان به صورت صلواتي در اختيار مناطق محروم شهرستان کنگاور قرار دادند.
 
 
 
وی خاطر نشان کرد:برگزاری کلاس های قرآن و احکام ، توزیع بسته های دارویی، ویزیت رایگان در مناطق محروم، توزیع بسته های معیشتی از برنامه های کانون است.
 
 
گلیارانی تصریح کرد: برگزاری  رویدا فهما باعث ایجاد رقابت سالم بین کانون ها و فعالیت بیشتر جوانان شده بطوریکه اگر در دور افتاده ترین نقطه در کانون ها  فعالیتی انجام شود با برگزاری این رویداد بزرگ و ثبت آن در سامانه مسجد این فهالیت دیده می شود.
 
کد خبر 1122669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha