مشکل فاضلاب مسکن مهر حل می شود

شکرزاده با تشریح مشکل فاضلاب مسکن مهر گلپایگان از برطرف شدن این مشکل با احداث پکیج فاضلاب به ارزش ۱۰ میلیارد تومان با تایید اداره محیط زیست در کمتر از شش ماه خبر داد و گفت: پساب فاضلاب مسکن مهر برای ایجاد فضای سبز شمال شهر گلپایگان استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «پیمان شکرزاده» در نشست خبری با خبرنگاران از تحقق ۸۴ میلیارد تومانی بودجه سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: سرانه بودجه براب هر شهروند گلپایگانی به دو میلیون تومان رسیده است و ۵۸ درصد از بودجه سال جاری عمرانی و ۴۲ در صد آن هزینه های جاری شهرداری است.
شهردار گلپايگان با بیان اینکه ۷۸ هزار مترمربع آسفالت بدون دریافت قیر از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر گلپایگان صورت گرفته است، تشریح کرد: احداث ۱۰ هزار و ۴۰۰ مترمربع پارک در محله های اسفنجه، خیابان های شهید رجایی و پارک خبرنگار شروع شده و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی به رفع شدن ۷۰ گره از ۱۰۰ گره شناسایی شده در سطح معابر شهری در هنگام بارندگی و کاهش تماس های مردمی در این مورد اشاره کرد و افزود: ۴۰ چاه جذبی برایرجمع آوری آب‌های سطحی در مرکز شهر ایجاد شده است و ۲۰ مورد دیگر نیز احداث می شود و برای نجات پل قاضی زاهد از فشار حمل و نقل، امتداد بلدار شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفته است.

مشکل فاضلاب مسکن مهر حل می شود
شکرزاده از احداث پکیج فاضلاب مسکن مهر گلپایگان برای رفع مشکل آن خبر داد و بیان کرد: شرایط دفع فاضلاب به دلیل بستر سنگی مسکن مهر با باقی،شهر گلپایگان متفاوت است و نکته قابل تامل ساخت مسیر فاضلاب توسط آبفای استان اصفهان در مسکن مهر بوده است که به معنای انجام شدن ۹۰ درصد کار فاضلاب این شهرک است و پکیج مسکن مهر با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی، پیش ساز است که با واگذاری زمین توسط اداره راه وشهرسازی در کمتر از ۶ ماه به سرانجام می رسد و آب بساب آن صرف فضای سیز شمال شهر گلپایگان می شود.
شهردار گلپايگان با بیان اینکه آخرین تایید مورد نیاز اداره محیط زیست بر کارخانه بازیافت انجام گرفت و این کارخانه با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد تومان، از ۱۲ روز پیش راه اندازی شده است، مطرح کرد: زباله شهرهای گلپایگان و گوگد و دهیاری های شهرستان برای تست چرخه کارخانه به این کارخانه انتقال داده می شود و به ندرت زباله های شهر گلشهر و شهر های خوانسار به این کارخانه انتقال داده می شود و مجموع زباله های دو شهرستان حدود ۸۰ تن زباله است.
وی احداث بند انار را براساس نقشه اداره جهاد کشاورزی و تایید ضمنی آب منطقه ای بیان کرد و ادامه داد: شش مرحله برای مزایده آن فراخوان زده شده است که بار مالی آن در پنج نوبت توسط کمیته فنی رد شده است.

 

کاهش ۴۰ درصدی ساخت و ساز در گلپایگان
شکرزاده با اشاره به صدور پروانه ساخت ۱۳۰ هزار متربع در سال ۹۹ و ۸۵ هزار مربع در سال ۴۰۰، از کاهش ۴۰ درصدی ساخت و ساز در شهر گلپایگان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار و ۶۲۴ اصله درخت برای حفظ باغ شهری گلپایگان کاشته شدت است و حداقل هزار اصله درخت صنوبر به صورت پیوسته در محلی کاشته می شود تا نام شهر صنوبر برای،گلپایگان احیا شودو ۱۵ سال بعد از مزیت اقتصادی این درخت ، شهر با حفظ چرخه کاشت درخت صنوبر، بهره مند شود.
شهردار گلپايگان به پروژه زیر ساختی احداث حدود ۳۸ کیلومتر در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰۰ کوچه بی‌نام توسط شورای شهر نام گذاری شد که ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تابلو های آن می شود و ۱۳۰ کیلومتر رنگ آمیزی ترافیکی در شهر گلپایگان انجام می شود.
وی با تشریح اینکه آتش نشانی به طور متوسط روزانه دو عملیات انجام می دهد و در حدود ۲۸۰ عملیات از ابتدای سال تا کنون حضور داشته که ۱۰۶ مورد آن حریق بوده است، بیان کرد: جاده میان میدان کارگر تا پنج راهی با وجود بودن در حریم شهر و با همکاری اداره راهداری به یک ورودی دو بانده به شهر گلپایگان تبدیل می شود.
شکرزاده فراخوان برای المان های فاخر شهر ، حفظ درختان پیر شهر، احداث دو گذر مشاهیر شهر در رو به روی مسجد جامع و پارکی در شهر، احداث المان های یاد بود دو شهید را از برنامه های آینده شهرداری گلپایگان ذکر کرد. /

کد خبر 1122840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha