نخستین پروانه استاندارد حلال برای دو محصول کردستان صادر شد

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: نخستین پروانه استاندارد حلال برای دو محصول کردستان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد استان کردستان در نشست مجازی با خبرنگاران استان از صدور نخستین پروانه استاندارد حلال برای فرآورده‌های آدامس و لواشک واحد تولیدی سقز سازی کردستان خبر داد.

 

 

وی با بیان اینکه صدور پروانه استاندارد حلال برای هر محصولی با درنظر گرفتن آیتم‌های تعیین شده و از روی چک لیست صادر شده از سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌شود،افزود: این مهم برای هر نوع محصولی متفاوت است.

 

 

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد: در جلسه کمیته‌ی علائم که با حضور نماینده ولی فقیه و ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد و کارشناسان امور اسلامی حلال اداره‌کل برگزار شد،  پروانه کاربرد نشان حلال برای فراورده.های آدامس و لواشک واحد تولیدی سقز سازی کردستان با توجه به شرایط مناسب واحد تولیدی صادر شد.

 

 

یزدانی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور و هماهنگ کننده میان دستگاه‌های اجرایی کشور در حوزه تجارت و محصولات حلال است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای صادرات محور برای دریافت استاندارد حلال می‌توانند به اداره‌کل استاندارد استان مراجعه کنند.

کد خبر 1122841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha