مسابقات قرآنی مدهامتان گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی است.

«حجت الاسلام محسن مومنی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، این مسابقات در بین کشورهای اسلامی یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه‌هاست.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی است و بشر در سایه عمل به قرآن عزت می‌یابد. برگزاری مسابقات این چنین مقدمه‌ای است تا با حقایق قرآن آشنا شویم و با آن ارتباط مستمر پیدا کنیم. در واقع این برنامه‌ها مقدمه‌ای است که مسلمانان به حیات طیبه‌ای که خداوند در قرآن به آن وعده داده است، برسند.

 

مومنی مقدم بر تاثیر قرآن بر تربیت جوانان تاکید کرد و یادآورشد: خانواد مهم‌‌ترین نقش را در تربیت فرزندان و هدایت آنها به سمت قرآن دارد والدین آئینه والگوی عملی فرزندان هستند اگر پدر و مادر خودشان به قرآن گرایش داشته باشند فرزندان نیز بیشتر از آنها الگوبرداری می‌‌کنند.

 

وی با بیان اینکه حفظ قرآن برکات فروانی برای فرد حافظ و جامعه به همراه دارد، افزود:  در قالب مسابقات چه ظرفیت هایی در رابطه با قرآن شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با  بیان اینکه تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های قرآنی و ایجاد فضای مناسب و تقویت انگیزه در میان آحاد مختلف مردم به منظور گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی باید مورد تاکید قرار گیرد افزود: سیستان وبلوچستان از استعدادها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه قرآن برخوردار است و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی موجب خواهد شد تا گام های موثری در توسعه مفاهیم کلام وحی برداشته شود.

کد خبر 1123058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha