پوشش ۸۱ درصدی واکسیناسیون کامل جمعیت ۱۲ سال به بالای گیلان

حیدرزاده از پوشش ۸۱ درصدی واکسیناسیون کامل کووید ۱۹ در جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان خبر داد و گفت: تلاش حوزه بهداشت برای پوشش هرچه بیشتر واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان با جدیت بیشتر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « آبتین حیدرزاده» امروز(شنبه،۱۳ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه نخست گیلان در پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح کشور اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی همه کارکنان حوزه بهداشت استان، تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان هر دو دز واکسن کووید ۱۹‌ را دریافت کرده‌اند.

 


معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان افزود: بیش از یک میلیون و ۸۱۱ هزار نفر در گیلان تحت پوشش کامل واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند.

 

وی با بیان اینکه برای کنترل بیماری کووید و سویه های جدید آن باید پوشش واکسیناسیون به بالای ۸۵ درصد جمعیت هدف برسد گفت: در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها و دوری از دورهمی ها، اهمیت بسیاری در کنترل شیوع ویروس کووید ۱۹ دارد.

 

حیدرزاده تصریح کرد: همچنان تلاش شبانه‌روزی حوزه بهداشت دانشگاه در تمام شهرها و روستاهای استان برای پوشش کامل واکسیناسیون کووید ۱۹ ادامه دارد و همکاری بیش از پیش مردم را می‌طلبد.

 


گفتنی است، تاکنون ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل بیش از ۲میلیون و ۶۳ هزار نفر دز اول واکسن و ۸۱ درصد جمعیت هدف،  بیش از یک میلیون و ۸۱۱ هزار نفر دز دوم واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 1123090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha