تشکیل ۳۰۰ شورای حل اختلاف در مساجد فارس

حجت الاسلام توانی گفت: در بیش از ۵۰ مسجد در سطح شهر شیراز و بیش از ۲۵۰ مسجد در سطح شهرستان های فارس شوراهای حل اختلاف و هیئت های صلح با هدف نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «مصطفی توانی»، در نشست هم اندیشی معاون اول قوه قضائیه با مسئولان قضایی و قضات دادگستری فارس گفت: شورای حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضایی است که نقش موثری در توسعه قضایی و رشد فرهنگ مصالحه میان مردم ایفا می کند.

رئیس توسعه شورای حل اختلاف دادگستری فارس افزود: شورای حل اختلاف استان فارس 44 حوزه قضایی و 494 شعبه شورای حل اختلاف دارد که 311 شعبه آن شهری و 134 شعبه روستایی و 16 شعبه ویژه زندان است و با 2 هزار و 118 پرسنل از بزرگترین مراکز توسعه حل اختلاف استانی در کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف بدون دریافت حق الزحمه مناسب، خروجی عملکردی مناسبی ثبت کرده اند و شورای حل اختلاف دادگستری استان با تدابیر و هدایت های مدیریت ارشد قضایی فارس به جایگاه برتر کشور دست یافته است.

حجت الاسلام توانی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف استان رتبه اول در مصالحه پرونده های قتل با 60 فقره پرونده، رتبه اول در آزادی زندانیان در سطح کشور با تعداد 2 هزار و 300 آزادی و رتبه برتر در آمار عملکردی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: این دستاورد های مثبت نتیجه استفاده از ظرفیت نخبگان داخلی و برون سازمانی و تشکیل اتاق فکر با هدف بهبود عملکرد و فرایندهای انجام کار در شوراهای حل اختلاف و ارتقای نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف موجود در راستای سیاست های سند تحول قوه قضائیه و دستورات ریاست قوه قضائیه است.

رئیس توسعه شورای حل اختلاف دادگستری فارس اضافه کرد: در بیش از 50 مسجد در سطح شهر شیراز و بیش از 250 مسجد در سطح شهرستان های استان فارس شوراهای حل اختلاف و هیئت های صلح با هدف نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه با استفاده از ظرفیت نخبگان، معتمدین محلی و نهادهای مردمی تشکیل شده است.

حجت الاسلام توانی تاکید کرد: با هدف تکریم ارباب طرح نوبت دهی الکترونیکی در واحدهای اجرای احکام در استان اجرا  شده است و بازدیدهای مستمر از زندان ها و ملاقات چهره به چهره با زندانیان توسط قضات شوراهای حل اختلاف فارس نیز دنبال می شود.

خاطر نشان می شود، حجت الاسلام توانی در این نشست خواستار تعیین تکلیف استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف و رسیدگی به وضع معیشتی و تعیین تکلیف پرداخت بیمه آنها و عدم حذف قضات از مجموعه شوراهای حل اختلاف شد.

کد خبر 1123173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha