افزایش توجه جوانان به مفاهیم قرآنی مهمترین اثر برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان

مومن زاده گل گفت: برگزاری مسابقات مدهامتان باعث توجه بیشتر جوانان و نوجوانان به مفاهیم و معارف قرآنی و مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی می شود.

«فاطمه مومن زاده گل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در زمینه جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و قرآن کریم بسیار تاثیرگذار است.

 

داور مسابقات قرآنی مدهامتان خراسان جنوبی گفت: برگزاری مسابقات مدهامتان باعث توجه بیشتر جوانان و نوجوانان به مفاهیم و معارف قرآنی و مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی می شود و تحکیم بخشیدن پیوند بین مسجد و خانه و کشف استعدادهای قرآنی از دیگر اثرات برگزاری این مسابقات است.

 

وی با بیان اینکه برپایی این گونه از مسابقات باید به نحو مطلوب و با جهت گیری صحیح صورت پذیرد، افزود: هدف از برپایی تنها یک مسابقه نباشد و باید این اقدامات مستمر صورت گیرد چرا که می تواند باعث گسترش ترویج فرهنگ ومعارف قرآن در افراد جامعه شوند.

 

مومن زاده گل بیان کرد: از آنجا که این گونه مسابقات محدودیت ندارد و تنها مخصوص به ارگان خاصی نیست و جنبه همگانی دارد می تواند مشوق اصلی قرآن آموزان به سمت معارف والای قرآن کریم و احکام اسلامی باشد و زمینه جذب به سمت مساجد را فراهم آورد.

 

مربی قرآنی و امور تربیتی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش اطلاع رسانی در سطح وسیع تر در بهتر برگزارشدن مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: از طریق ادارات خصوصا تعامل با آموزش وپرورش و از طریق وزارتخانه و همچنین دانشگاه ها می توان این مسابقات را در جامعه پررنگ تر کنیم.

 

وی در پایان عنوان داشت: ایجاد زمینه ارتباط معنوی بین نوجوانان و جوانان و همچنین اقشار دیگر جامعه به طور مستمر و فراگیر توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد از اثرات مهم و مثبت برگزاری این نوع مسابقات در جامعه محسوب می شود.

کد خبر 1123217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha