تبیین درست حق را از باطل جدا می‌کند

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه تبیین درست حق را از باطل جدا می‌کند، گفت: باید جدولی از مکتب‌های مختلف حق و باطل بدون کم و کاست تهیه و برای دنیا تبیین شود تا شاید با فهم همین مطلب خیلی‌ها از نیمه راه و خسران عمرشان برگردنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۴ آذر) در نشست استادیاران صالحین و فرماندهان نواحی بسیج سپاه انصارالرضا(ع) استان اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که حق را از باطل جدا می‌کند تبیین درست است اما این کم اتفاق می‌افتد به این دلیل اگر آنهایی که در یک سطح تشخیص لازم هستند به طور ویژه‌ای مسئله را پژوهشی تحقیق کنند و بعد نتیجه را به بقیه ابلاغ کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در قرآن کریم می فرماید وقتی حق به معنی کلمه در مقابل باطل به معنی کلمه قرار بگیرند مهلت نمی‌دهد و باطل را می‌کوبد و ما در صحنه‌های میدانی حالا چه در تاریخ و چه در زمان معاصر می بینیم که حق و باطل با هم درگیر هستند اما فرصت پیروزی مطلق به حق داده نمی شود و ما منتظر این روز هستیم چون این کار شدنی است.

 

وی با اشاره به اینکه رمز پیروزی مطلق حق پیچیده نیست، تصریح کرد: برنامه مخلوطی از حق و باطل موجب ابهام می شود معنی‌اش این است که اگر اینها به صورت صحیح جداسازی شوند به باطل هیچ مهلتی داده نمی شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه افرادی به صورت شناخت مکتبی همه لوازم هر مکتب را در جدولی قرار دهند، افزود: اگر در مکتبی اصالت توحید مطرح است و در این مکتب سیر نوع بشر باید الی الله و به صورت کمال مطلق باشد بنابراین مظهر اسماء االهی می شود لذا لازمه صحیح این ادعا به عنوان مکتب توحید به صورت علمی همه فضایل از صدق، اخلاص، کرامت، سخاوت، محبت و ... در آن وجود دارد.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: از سویی نیز مکتبی که اصالت ماده است لوازمش را به طور دقیق که واجد همه رذایل منهای همه فضایل است در جدولی قرار دهند.

 

وی عنوان کرد: افرادی مدعی مکتب توحید هستند اما در عمل پایبند آن نبوده و از نظر تعلیم و تربیت یا فکری نقص داشته است بنابراین زندگی اش مخلوطی از حق و باطل می شود که جداسازی آن کار مشکلی است. از سویی ممکن است کسی که اصالت ماده است اما خارج از این تفکر و اندیشه به عادات نیکویی عادت دارد که آن عادت ربطی به مکتب ندارد، یا ریاکاری می کند؛ اینجاست که می گویم کارشناس به معنی دقیق برای هر کدام جدولی درست کند و همه لوازم آن گفته و ادعا را ملحق کند به اصل حکم چون حکم به شیء حکم به لوازم شیء است.

 

آیت الله عبادی گفت: در چنین صورتی اصلا برای او جای ادعای حق باقی نمی‌ماند که دَم از حقوق بشر و حقوق زن بزند چون در اصل به حقی قائل نیست که دَم از حق بزند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این فضای مخلوط حق و باطل به صورت ریایی، تبلیغاتی و عادات سوء استفاده می شود، افزود: در کتاب حقوق امام زین العابدین(ع) اینگونه تعبیری است که هر حقی از جانب خداوند متعال سرچشمه می‌گیرد والا آن جایی که منهی حق مطلق خدای متعال است اصلا حق معنی نمی‌دهد تا ادعا شود.

 

وی  تصریح کرد: مکتبی که برای انسان اصالت در لذت مادی را قائل است این نیز لوازم دارد، از قاطع‌ترین لوازمش این است که انسانی که در مقام عرفان و قرب خدا اوج می‌گیرد بدون اغراق با تفکر لذت مادی سقوط می‌کند یعنی این انسان اشرف مخلوقات در مکتب توحیدی به اندازه‌ای در مکتب اصالت لذت مادی سقوط می‌کند که از حیوان پست‌تر می‌شود.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: این در حالی است که خود پیروان مکتب های مختلف از این حرف‌ها بی‌خبر هستند و ما نتوانسته‌ایم تبیین کنیم و لذاست که می‌بینید او از آنجا شعار معنویت، عدالت و حقوق می‌دهد و مخاطب هم که جاهل است متوجه نمی‌شود چه کسی درست می‌گوید.

 

به گفته وی اما سران این مکتب‌ها این حرفها را متوجه می‌شوند و لذاست که می‌بینید در موفقیت‌هایشان از برنامه‌هایشان این است که جوامع را فاسد و بعد بر آنها تسلط پیدا کنند. انگلیس، اروپا و استعمار از ۲۰۰ سال قبل هر جایی قدم می‌گذارند توسعه کارشان موادمخدر، فحشا و منکرات، سوءاستفاده و انواع و اقسام قانون‌شکنی و رذالت ها بوده است.

 

امام جمعه بیرجند افزود: از آن سوی برای انسان‌های با فضیلت، با اندیشه و با اراده چه به صورت حذف فیزیکی و ترور کردند چون مکتب مادی با اینها نمی‌سازد و برای اینکه راه خود را هموار کنند باید انسان های فهمیده را بکشند و حوزه های علمیه و مجالس امام حسین(ع) را تعطیل کنند و جنگ هشت ساله را بر ایران اسلامی تحمیل می کنند.

 

وی با بیان اینکه این رذالت ها لازمه نوع تفکر لذت مادی است که مزاحم خود را ایمان و تفکر و اندیشه می دانند چون حرفی برای گفتن ندارند، عنوان کرد: مکتب‌های مختلف را بدون کم و کاست جدول کنند به دنیا ارائه و تبیین کنند که شاید با فهم همین مطلب خیلی از نیمه راه و خسران عمرشان برگردنند اما تا وقتی حق و باطل از هم جدا نشود جریان همینطور باقی خواهد بود.

 

آیت الله عبادی از شبکه صالحین به عنوان علمای دین و پاسداران ارزش‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دشمن با جامعه علمای دین و پاسداران دین، این همه دشمنی می‌کند و در دشمنی خود نیز کارشناس است که امیدواریم در سایه همین برنامه‌ها یک کارشناسی برای نوع بشر که امروز گرفتار شده، انجام شود چون فقط بحث ایران و یک کشور مطرح نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: امیدواریم که برای این پیشنهاد افرادی به صورت تخصصی کار کنند و بعد به شبکه صالحین برای تبیین در جامعه ارائه دهند.

 

وی در پایان گفت: پادزهر زهر جهل، شهوت و خودپرستی در جامعه علمای دین و پاسداران دین مبین اسلام هستند.

 

 

کد خبر 1123497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha