بیکاری کارگران؛  سبب گسترش سد معبر درکلانشهر ارومیه

مهدی زاده گفت: بیکاری کارگران ساختمانی به دلیل شرایط نا مناسب اقتصادی سبب گسترش سد معبر در این کلانشهر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حسین مهدی زاده»، شهردار ارومیه،  در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رکود ساخت و ساز و بیکاری کارگران، معضلی به نام سد معبر را رقم می‌زند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل شرایط موجود میزان ساخت و ساز در ارومیه به شدت کاهش یافته است و اغلب کارگران ساختمانی بیکار هستند و به هرحال طبیعی است که گرایش به مشاغلی که منجر به گسترش سدمعبر می‌شود، افزایش پیدا کند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه معضل سدمعبر در ارومیه به ۲ قسمت هسته مرکزی و رینگ میانی تقسیم بندی می‌شود، اظهار کرد: بخشی از سدمعبر در این کلانشهر توسط اصناف و مغازه‌ها در هسته مرکزی شهر و بخش قابل توجهی نیز توسط وانت‌بارها در رینگ میانی شهر ایجاد می‌شود.

شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه طی چند روز آینده اقدامات عملیاتی برای جلوگیری از سد معبر در ارومیه آغاز می‌شود، بیان کرد: جزئیات این طرح طی روزهای آتی در اختیار رسانه‌های آذربایجان غربی قرار خواهد گرفت.

مهدی زاده همچنین به وجود رانت در موضوع سدمعبر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی مبارزه با معضل سد معبر، فشارهای بیرونی است؛ در برخی مواقع افرادی که سد معبر می‌کنند توسط اشخاص خاصی سفارش می‌شوند که مشکلات را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا تابع قانون هستیم و مقابل اقدامات این چنینی خواهیم ایستاد.

کد خبر 1123528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha