تشکل ها نباید پیاده نظام جریان ها و گروه های سیاسی بیرون از دانشگاه باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ضمن تاکید بر اینکه تشکل ها نباید پیاده نظام جریان ها و گروه های سیاسی بیرون از دانشگاه باشند، گفت: باید استقلال خود را حفظ کنید و ابزار دست دیگران نباشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رحیم اکرامی» امروز به مناسبت ۱۶ آذر در نشست صمیمی و پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که به همت بسیج دانشجویی برگزار شده بود شرکت کرد و با تبریک روز دانشجو، این روز را نماد ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خواند که دانشجویان برای مبارزه با استکبار آن را رقم زدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: این ایام مصادف با دو مناسبت مهم ۱۲ آذر روز تصویب قانون اساسی و ۱۶ آذر روز دانشجو است، ضمن گرامی داشت این مناسبت های مهم، روزدانشجو را به همه دانشجویان تبریک عرض می کنم.

وی با بیان اینکه بین روز ۱۲ آذر و ۱۶ آذر ارتباط و پیوند عمیقی وجود دارد، افزود: در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲دانشجویان در اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در ایران و برقراری ارتباط با دولت استعماری انگلیس پس از چهار ماه از کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت قانونی دکتر مصدق مورد حمله قرار گرفته و سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند.

اکرامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند « دانشجوی ۱۶ آذر یعنی دانشجوی ضد استکبار، ضد آمریکا و بریتانیاست» حاصل و ثمره مبارزات و جانفشانی و ایثارگری دانشجویان در ۱۶ آذر و ۱۳آبان سال ۱۳۵۸تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در روز۱۲ آذر سال ۱۳۵۸ و تحقق آرمانها و خواسته های حق طلبانه آنها بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج افزود: قانون اساسی منشور و میثاق ملی ملتی است که بابت آن هزینه سنگینی پرداخت کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مطالبه گری را حق دانشجو یان دانست و ادامه داد: در دوره دانشجویی با حضور در تشکل ها باید مهارت های لازم جهت ورود به عرصه اجتماعی و سیاسی در آینده را کسب کرد.

اکرامی ضمن تاکید بر اینکه تشکل ها نباید پیاده نظام جریان ها و گروه های سیاسی بیرون از دانشگاه باشند، گفت: باید استقلال خود را حفظ کنید و ابزار دست دیگران نباشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خاطرنشان کرد: در راستای اصل نظارت همگانی، دانشجو باید نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد مسئولین داشته باشد. نه تنها نظارت درونی در دانشگاه بلکه به نمایندگی از مردم در بیرون از دانشگاه مطالبه گری نماید.

در ادامه دانشجویان سوالات، نظرات و خواسته‌ های خود را در مورد چالش‌های آموزش و امتحانات مجازی یا حضوری و امکانات صنفی و رفاهی اعلام کردند و دکتر اکرامی در پاسخ به سؤالات مطروحه گفت: بر اساس دستورالعمل‌ ها و همچنین ضوابط اعلام شده از سوی سازمان مرکزی و تغییر رنگ بندی کرونایی کشور و تزریق همگانی واکسن کرونا، دانشگاه‌ ها به سمت حضوری شدن می‌روند و تیم اجرایی دانشگاه در حال آماده‌سازی امکانات آموزشی، رفاهی دانشجویان هستند.

اکرامی گفت: دانشگاه موظف است در راستای حل مشکلات دانشجویان از تمام ظرفیت خود استفاده کند و تمامی مسئولین دانشگاه بر حل مشکلات دانشجویان مصمم هستند.
 
 

 
 

 

 

 

 

 

کد خبر 1123589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha