بلاتکلیفی واگذاری زمین روستای بیداخوید پس از پنج سال و افزایش مهاجرت از روستا

واگذاری زمین های روستایی بیداخوید همچنان پس از ۵ سال با وجود موانع دولتی در سردرگمی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همزمان با اعطای زمین های مسکن مهر و همچنین زمین های روستایی در مناطق مختلف شهری و روستایی شاهد برخی از مشکلات در توزیع آن بوده ایم.

برخی از روستاها در این رابطه شاهد ایجاد موانعی بوده اند که از سوی ادارات دولتی از جمله بنیاد مسکن و منابع طبیعی این موانع ایجاد شده است و اراده ای برای آن نیز وجود ندارد.

یکی از روستاهایی که با این مشکل روبرو شده اند، روستای بیداخوید از توابع روستای تفت است که با وجود گذشت 5 سال از درخواست دهیاری و مردم روستا مبنی بر ارائه زمین ها همچنان با مشکل روبرو شده است و همچنان این روستا دچار سردرگمی شده است.

محمدرضا میرعلی دهیار روستای بیداخوید در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: واگذاری زمین که حدود پنج سال است از بنیاد مسکن جهت واگذاری به جوانان روستا داخواست شده متاسفانه به علت بعضی مسائل بین بخشی منابع طبیعی و بنیاد مسکن هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: علی رغم پیگیریهای مستمر متاسفانه منابع طبیعی هنوز پاسخ قطعی جهت واگذاری دو و دو دهم هکتار درخواستی نداده و در بلاتکلیفی به سر می برد.

میرعلی گفت: یکی از راهکاری جذب جوانان به روستاها، تامین مسکن و اشتغال است که در همین مدت 5 سال شاید تهدیدی جدی برای جوانان روستا بوجود آمده که شهرنشینی را انتخاب کرده باشند اما امید است که با حضور دولت مردمی سیزدهم شاهد حل این مشکل باشیم و بار دیگر این موانع حل شود.

 

کد خبر 1123616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha