۲۲۳بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۲۲۳بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند.

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان از شناسایی 19 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: : در حال حاضر 223 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

وی با اشاره به آمار بستری‌شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: سنندج با 124 بیمار بیشترین آمار و دهگلان با دو نفر کمترین بیماران کرونایی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: آمار بیماران کرونایی در شهر سقز هفت نفر، مریوان 15 نفر، قروه 10 نفر، بیجار 6 نفر، کامیاران 22 نفر، دیواندره هشت نفر و بانه 29 نفر است.

 

رضاعی تصریح کرد: اکنون 33 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

 

وی از مرگ یک بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون 1908 نفر است.

 

وی اضافه کرد: از این تعداد آمار فوت‌شدگان 832 نفر در سنندج،  302 نفر در سقز،  150 نفر در قروه، 101 نفر در کامیاران، 146 نفر در بانه، 72 نفر در بیجار، 184 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و پنج نفر در شهرستان سروآباد جان ‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌‌اند.

 

رضاعی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

 

کد خبر 1123687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha