تقویت ظرفیت های مردمی، مهم ترین رویکرد سومین طرح ملی فهماست

ابدالی پور گفت: رویکرد مهم طرح ملی فهما بهره برداری از ظرفیت های مردمی و توانمندی های محلات در راستای احیای کارکردهای مساجد است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: طی سال جاری سومین رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم اجرایی شده است.

 

وی افزود: سومین دوره رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم در سال 1400 در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اجرایی شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار داشت: رویداد ملی فهما فرصت اشتراک گذاشتن محتوا، انگیزه بخشی، ایجاد زیست و رقابت مومنانه با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی ادامه داد: جریان سازی هدفمند با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به نقش مردم و تأثیرگذاری آنان بستری از رشد و حرکت را در محلات با تمرکز بر مسجد را ایجاد کرد.

 

ابدالی پور اذعان داشت: تعامل نیروهای مردمی با مسجد و حمایت از روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین دوره این رویداد ملی را با عنوان « به توان مردم» را آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: امسال  رویداد ملی فهما  در قالب 3 شبستان و 12 رواق در سامانه بچه های مسجد  برنامه ریزی شده است.

 

ابدالی پوربیان کرد: برنامه های مختلفی اعم از مسابقات کتابخوانی و تلاوت نور گروه سرود طرح ملی راهکار و شناسایی استعداد های نواجوانان و جوانان در عرصه های هنری و قرآنی و بسیاری از برنامه های سومین رویداد ملی فهماست.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: کانون های برتر فهما با کسب امتیاز لازم و بهره مندی از کیفیت فعالیت های میدانی در ۱۲ رواق در هر رواق یک کانون برتر استان با توجه به کسب رتبه مورد نظر به مرحله داوری نهایی می رسد. 

 

وی با بیان اینکه مهلت ارسال اخبار و و همچنین برنامه ها و آثار کانون ها در رواق های 12 گانه تا پایان آذر ماه است، ادامه داد: انتظار می رود مدیران و ارکان کانون همچون سال گذشته ورود جدی به این عرصه داشته باشند و از این ظرفیت در تحقق شعار امسال نیز بهره برداری نمایند.

 

 

ابدالی پور تصریح کرد:مجموع امتیازی که کانون ها می توانند در این رویداد کسب کنند 20 هزار امتیاز است و هریک از رواق ها یک هزار و 400امتیاز و همچنین فعالیت های تعاملی در شبکه رابطین 3هزار و 200 امتیاز و فعالیت های خودجوش هر رواق 200 امتیاز خواهند داشت.

 

کد خبر 1123888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha