ضرورت حفظ آثار فرهنگی دفاع مقدس در اندیمشک

سردار مرادحاجتی با بیان اینکه اندیمشک دروازه ورودی دفاع مقدس کشور و قدمگاه شهدا و کاروان‌های راهیان نور است گفت: اندیمشک در دوران دفاع مقدس نقش مهمی را در پشتیبانی از رزمندگان داشته که حفظ آثار فرهنگی دفاع مقدس در این شهرستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «سردار عبدالرضا مرادحاجتی» امروز (دوشنبه ۱۵ آذر) در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان اندیمشک، با بیان اينکه اندیمشک دروازه ورودی دفاع مقدس کشور و قدمگاه شهدا و کاروان‌های راهیان نور است اظهار کرد: مردم مقاوم و سلحشور اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و شهادت اجازه ندادند که دشمن بعثی وارد این شهر شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه اندیمشک به عنوان شهری مقدس، یک‌هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: در جهت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، باغ موزه دفاع مقدس اندیمشک در یادمان شهدای گمنام راه‌اندازی می‌شود.

 

وی اذعان کرد: شهرستان اندیمشک در دوران دفاع مقدس نقش مهمی را در پشتیبانی از رزمندگان داشته است که حفظ آثار فرهنگی دفاع مقدس در این شهرستان ضرورت دارد.

 

«پیمان جهانگیری» نیز ثبت بمباران چهارم آذرماه ۱۳۶۵ روز پایداری و مقاومت مردم اندیمشک در تقویم ملی را خواسته مردم شهیدپرور این شهرستان دانست و تصریح کرد: دوکوهه قهرمان، نماد دروازه طلایی ایران اسلامی و سنگربان کرخه و دز است که در طول هشت سال دفاع مقدس در پادگان دوکوهه رزمندگان ساماندهی و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند.

 

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: با توجه به نقش مهم بیمارستان صحرایی و بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک در دوران دفاع مقدس، باید به همت مدیرکل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس خوزستان این بیمارستان‌ها حفظ و جهت بازدید کاروان‌های راهیان نور استفاده شوند.

 

وی بیان کرد: با وجود راه‌آهن، جاده ترانزیت و شرایط استراتژیک شهرستان اندیمشک، دشمن همواره سعی داشت با بمباران هوایی یا حمله زمینی به شهرستان اندیمشک و تصرف این شهر، راه ارتباطی شمال به جنوب رزمندگان را قطع کند که این نقشه دشمن طی چند عملیات توسط رزمندگان و مردم ناکام ماند.

 

همچنین «احسان کریم‌پور» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک یاد آور شد: در دوران دفاع مقدس در حالی که جمعیت اندیمشک ۳۵ هزار نفر بود، شهرستان اندیمشک یک‌هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که این موضوع نشان دهنده عشق مردم این شهر به خاک وطن و نظام جمهوری اسلامی است.

 

کد خبر 1124113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha