روز دانشجو نماد استکبارستیزی دانشجوی مسلمان است

حجت‌الاسلام فلاح با بیان‌اینکه روز ۱۶ آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب است، گفت: روز دانشجو نماد استکبارستیزی دانشجوی مسلمان است.

حجت‌الاسلام« ابراهیم فلاح» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک روز دانشجو به دانشجویان و دانشگاهیان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: روز دانشجو نماد آزادگی و استکبارستیزی دانشجوی مسلمان است.

 

امام جمعه بخش کرگانرود تالش افزود: روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب، استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ پرافتخار این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

 

وی تصریح‌کرد: این روز بزرگ یادآور شهادت شهیدان مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا است که ندای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی را در نظام پوسیده و استبدادی پهلوی فریاد زدند و برای همیشه درس استکبارستیزی، عزت‌خواهی و حریت و آزادگی را به نسل جوان دانشجو هدیه دادند.

 

حجت‌الاسلام فلاح با اشاره به اینکه امروز نیز جامعه‌ دانشگاهی ما مبدأ همه تحولات و سرمنشأ آرمانخواهی، عدالت‌جویی و تحول‌خواهی در همه شئون اجتماعی است، گفت: رشد و توسعه همه جانبه و پایدار کشور و پی‌ریزی اقتصاد دانش بنیان و تقویت پایه‌های زندگی سعادت‌بخش برای همه ایرانیان، در گرو استمرار مجاهدت‌های علمی در دانشگاه است.

 

امام جمعه بخش کرگانرود تالش با بیان‌اینکه ظرفیت‌های علمی دانشجویان ایرانی قابل مقایسه با دانشجویان دیگر کشورها نیست و موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف مدیون زحمات این عزیزان پرتلاش است، خاطرنشان‌کرد: دانشجویان همچون گذشته از دستاوردهای انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید به دست آمده پاسداری و با کسب دانش کشور را به اوج قله های عزت و افتخار برسانند.

کد خبر 1124176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha