رویداد ملی فهما بهانه ای برای کشف استعدادهای مسجدی است

امیریان رویداد ملی فهما را بهانه ای برای کشف استعدادهای مسجدی عنوان کرد و گفت: رویداد ملی «فهما» نخستین رویداد ملی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور است که زمینه حمایت هدفمند از کانون‌ ها را مهیا می‌کند.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: رویداد ملی فهما بهانه ای برای کشف نوجوانان و جوانان با استعداد در زمینه های مختلف فرهنگی هنری و مذهبی و جذب آن ها به مسجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: رویداد ملی «فهما» نخستین رویداد ملی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور است که زمینه حمایت هدفمند از کانون‌ ها را مهیا می‌کند.

 

وی ابراز کرد: «فهما» اختصار فرهنگ و هنر مساجد ایران است که نباید آن را جدای از فعالیت‌های کانونی فرهنگی و هنری دانست چراکه همه فعالیت ها و برنامه های اجرایی در کانون ها در سامانه بچه های مسجد برای کسب امتیاز ثبت می شود.

 

امیریان با تاکید بر اینکه اجرای طرح ملی «فهما» موجب پویایی و تحرک بسیار خوبی بین کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد شده است بیان کرد: امروز فضای مجازی به فرصتی برای بروز و شناسایی استعدادهای مسجدی تبدیل شده بنابراین باید از این فضای ایجاد شده به نحو احسن استفاده کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان با بیان اینکه از دیگر اهداف این سامانه ارتقای توان ‌شناسی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است گفت: ایجاد فضای رقابتی بین کانون ‌ها و پرهیز از فعالیت ‌های جزیره ‌ای از نکات بارز این سامانه محسوب می شود.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: به طور کلی شاکله رویداد ملی فهما احیای کارکرد اصلی در مساجد و سوق دادن فعالیت ‌های فرهنگی مساجد به سمت مسجد تراز اسلامی است.

 

کد خبر 1124309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha